FANDOM

Stub2 Przepraszamy, ale ten artykuł to dopiero młody kruk.
Pomóż mu wzbić się w powietrze.
Daichi Sawamura
Daichi sawamura
Kanji

澤村 大地

Romaji

Sawamura Daichi

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Wzrost

176,8 cm.

Waga

70,1 kg.

Urodziny

31. grudnia

Status profesjonalny
Zespół

Karasuno
Gimnazjum Izumidate (kiedyś)

Pozycja

Przyjmujący

Numer

1

Praca

Kapitan

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 1

Anime

Odcinek 2

Seiyū
Vomic

Jun'ichi Yanagita

Anime

Satoshi Hino

Galeria

Daichi Sawamura (澤村 大地, Sawamura Daichi) jest uczeniem trzeciego roku w liceum Karasuno, kapitanem i przyjmującym klubu siatkówki.

WyglądEdytuj

Daichi jest średniego wzrostu, dobrze zbudowanym, chłopakiem o krótkich, czarnych włosach. Jego okrągłe oczy są brązowe. Sawamura ma wyraźnie zarysowaną szczękę. Chłopak ma przyjazne spojrzenie, jednak bywa ono zamglone, gdy robi się zły lub bardzo poważny. Jako kapitan zespołu na koszulce stroju drużynowego ma numer 1.

OsobowośćEdytuj

Wściekły daichi

Daichi jest zirytowany zachowaniem Tobio i Shōyō

Daichi jest bardzo opiekuńczym kapitanem, który interesuje się swoimi graczami i lubi mieć pewność, że wszystko jest w porządku. Drużyna jest dla niego najważniejsza. Jest cierpliwy i wyrozumiały, choć potrafi być naprawdę przerażający, kiedy ktoś go zdenerwuje lub wyprowadzi z równowagi. Jest szanowany przez współgraczy, którzy momentami nawet się go boją. Dobrze dogaduję się z pozostałą dwójką trzecioklasistów, z którymi lubi sobie czasem pożartować i z którymi świetnie się zna.

HistoriaEdytuj

Daichi, Kōshi i Ryūnosuke byli na meczu gimnazjum Kitagawa Daīchi i Yukigaoka, by obejrzeć "króla". Kapitan Karasuno mówił pozostałym o umiejętnościach Kageyamy i zastanawiał się do jakiego liceum pójdzie w przyszłym roku. Po rozpoczęciu meczu, przy pierwszej akcji, byli pod wrażeniem wyskoku Hinaty. Sawamura powiedział, że odpowiedni rozgrywający lepiej wykorzystałby jego umiejętności, ale i tak dobrze sobie radzi z zespołem. Dodał również, że w przeciwieństwie do Shōyō, Tobio nie potrafi dobrze wykorzystać otaczających go zawodników i wygląda jakby walczył sam. Po meczu zauważył, że gracze "Kitaichi" nie cieszyli się ze zwycięstwa.

FabułaEdytuj

Klub piłki siatkowej liceum KarasunoEdytuj

Sawamura pojawia się na sali w towarzystwie kolegów z drużyny, dziękując wszystkim za przybycie. Na początku tak jak pozostała dwójka zauważa tylko Kageyamę. Jest zaskoczony, że Hinata przyszedł do Karasuno. Próbuje uświadomić 1-szo rocznym, że teraz nie są już wrogami tylko jedną drużyną i nie powinni się kłócić. Kiedy pojawia się wicedyrektor, zapewnia go, że w jego klubie siatkówki nikt ze sobą nie walczy.

Daichi w tupeciku

Daichi w tupeciku Wicedyrektora

W momencie, w którym wicedyrektor zostaje uderzony piłką w głowę, spada mu tupecik, który ląduje na czubku głowy Daichiego. Kapitan zostaje zaproszony na krótką rozmowę, trwającą 30 minut. Po powrocie wspomina przeszłość, w której Karasuno był wysoce konkurencyjnym zespołem w prefekturze. Mówi, że inne zespoły nazywają ich teraz upadłymi mistrzami oraz "Krukami nielotami". Daichi zapewnia zebranych, że ponownie wzbiją się w powietrze i znowu będą grać na sali gimnastycznej w Tokio. W pewnym momencie jego wyraz twarzy przeraża Hinatę i Kageyamę, i kapitan wyrzuca ich z sali gimnastycznej mówiąc, że jeśli się nie dogadają, to nie pozwoli im dołączyć do klubu.

Mecz 3 na 3Edytuj

Karasuno kontra AobajōsaiEdytuj

Zespół KarasunoEdytuj

Kontra Stowarzyszenie Sąsiedztwa KarasunoEdytuj

Karasuno kontra NekomaEdytuj

1. rundaEdytuj

2. rundaEdytuj

3. rundaEdytuj

FinałEdytuj

Trening w grupie Akademii FukurodaniEdytuj

Droga do TokioEdytuj

Akademia FukurodaniEdytuj

Gdzieś na peryferiach Tokio, zespół Karasuno spotyka się z zespołem Nekoma. Kuroo pyta Sawamurę, czy nie zgubili kogoś, więc chłopak opowiada mu dlaczego nie ma ich dwóch pierwszoroczniaków. Wspólnie docierają na salę gimnastyczną, gdzie trwa rozgrzewka rożnych zespołów. Daichi stoi z Tetsurō, który tłumaczy mu reguły panujące pośród nich. Drużyna Karasuno swój pierwszy mecz treningowy rozgrywa z Fukurodani, który przegrywają, więc muszą wykonywać pad dookoła boiska.

Liceum ShinzenEdytuj

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                            ☆
   4/5 Sawamura wykres
Skok
                                 ☆           ☆
   3/5
Wytrzymałość
                                 ☆           ☆
   3/5
Intelekt
                                            ☆
   4/5
Technika
                                            ☆
   4/5
Szybkość
                                 ☆           ☆
   3/5

Ogółem: 21/30

Bronią Daichiego nie jest atak, ale umiejętności w obronie. Przez niektórych jest nawet postrzegany za specjalistę w tej dziedzinie. Razem z libero, Nishinoyą, ratują drużynę z opresji i biorą na siebie najtrudniejsze piłki (jak na przykład serwy Oikawy.

RelacjeEdytuj

Kōshi SugawaraEdytuj

Daichi i Sugaware łączą bardzo bliskie relacje. Oboje są trzecioklasistami i spędzają razem sporo czasu. Są przyjaciółmi od lat i wydają się bardzo dobrze znać siebie nawzajem - zarówno jako kolegów, jak i zawodników. Wydaje się też, że Suga jest jedynym członkiem Karasuno, który może sobie do woli pogrywać z kapitanem, a nawet go pouczać.

Asahi AzumaneEdytuj

Asahiego i Daichiego łączą raczej bliskie stosunki, choć nie da się ukryć, że as drużyny bardzo boi się kapitana. Daichi często wytyka mu błędy, jednak mimo wszystko szanuje go i wspiera (co można zauważyć podczas załamania Asahiego, kiedy to kapitan ani słowem nie skomentował jego zachowania, które nie przystawało asowi). Wydaje się, że lubią ze sobą przebywać, pomimo całego strachu, jaki czuje Azumane względem swojego kapitana.

CytatyEdytuj

"Nigdy nie wygramy, jeśli nie uwierzymy, że możemy."

— do Ikejiriego, odcinek 16

CiekawostkiEdytuj

  • Według strony postaci z 1. tomu:
    • Uczy się w klasie 3-4.
    • Ulubioną potrawą Daichiego jest Shōyu ramen.
    • Aktualne zmartwienie: częstotliwość jego snów o latającym tupeciku Wicedyrektora.
  • Choć rzadko pokazuje swój gniew, to Sugawara ostrzega, że jest to ta część Daichiego, której powinno się unikać.
  • Z 2646 głosami w pierwszym sondażu popularności zajął 12 miejsce. W 2. sondażu z 4634 głosami zajął 11 miejsce. W ramach kampanii reklamowej Haikyū w Jumpie zorganizowano sondaż "drużyny marzeń", w której Daichi z 2190 głosami został jednym bez skrzydłowych. W sondażu Takara Tomy uplasował się na 14 miejscu (1 785 głosów).
  • Wraz z Sugawarą i Asahim tworzą kombinacje odbić poprzez numery jakie mają na koszulkach.Numer Daichiego to ,,1'' co oznacza pierwszy kontakt z piłką(przyjęcie).
  • Jako pierwszoroczniak na koszulce nosił numer 11.
  • Jego znak zodiaku to Koziorożec.
  • Znaczenie imienia:
    • Daichi (大地) - Ziemia, Gleba
    • Sawamura (澤村) - Bagnista Wioska

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki