FANDOM

Stub2 Przepraszamy, ale ten artykuł to dopiero młody kruk.
Pomóż mu wzbić się w powietrze.
Hajime Iwaizumi
Hajime iwaizumi
Kanji

岩泉 一

Romaji

Iwaizumi Hajime

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Wzrost

179.3 cm

Waga

70.2 kg

Urodziny

10. czerwca

Status profesjonalny
Zespół

Kitagawa Daīchi (kiedyś)
Aobajōsai

Pozycja

Atakujący

Numer

4

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 11

Anime

Odcinek 6

Seiyū
Anime

Hiroyuki Yoshino

Galeria

Hajime Iwaizumi (岩泉 一, Iwaizumi Hajime ) jest uczniem trzeciej klasy liceum Aobajōsai. Jest też atakującym, wicekapitanem i asem obecnej drużyny siatkarskiej. Najlepszy przyjaciel Oikawy.

WyglądEdytuj

Iwaizumi ma ciemne, stojące włosy i nieco grubsze niż u normalnego chłopaka brwi. Jego oczy w mandze są ciemno brązowe, w anime natomiast zielone. Najczęściej ma bardzo poważny lub zirytowany wyraz twarzy.

Podczas gry Iwaizumi ma na sobie standardowy strój Aobajōsai z numerem cztery. Na co dzień widywany jest przeważnie w szkolnym mundurku, w którego skład wchodzą brązowe spodnie w kratę, ciemno czerwony krawat, niebieska koszula i biała marynarka. Jego szkolny strój zwykle wydaje się być w nieładzie, nie nosi też standardowej, kremowej kamizelki, krawat ma luźno obwiązany wokół szyi, a koszula nigdy nie jest wsadzona w spodnie.

OsobowośćEdytuj

Iwaizumi jest bardzo upartym, ale też niezawodnym kolegą, który często, zamiast Oikawy, motywuje drużynę. Pomaga i wspiera wszystkich, łącznie z Kageyamą i wyzywa Tōru za jego dziecinne zachowanie. Jeśli chodzi o przyjaciela, to często do poradzenia sobie z jego wybrykami używa przemocy, co nie zmienia faktu, że bardzo się o niego troszczy, podtrzymuje na duchu i pilnuje, żeby ten się nie przepracowywał. Pewna siebie i opiekuńcza postawa Iwaizumiego sprawiła, że członkowie jego drużyny podziwiają go i szanują nawet bardziej niż kapitana. Bardzo poważnie podchodzi do spraw siatkówki do roli asa co widać po przegranej w półfinałach, kiedy obwinia się za przegraną drużyny i krzyczy do siebie "Jakim asem ja niby jestem?!".

HistoriaEdytuj

Jest przyjacielem Oikawy, z którym zna się od najmłodszych lat. Chodzili do tego samego gimnazjum - Gimnazjum Kitagawa Daīchi. Oboje też byli zaciętymi rywalami Ushijimy, choć Iwaizumi nie traktuje tej rywalizacji aż tak poważnie, jak jego przyjaciel. To on trzyma w ryzach Oikawę i pilnuje go, tak jak na przykład wtedy, gdy ten chciał uderzyć Kageyamę. Pouczył go wtedy surowo, że przecież nie jest na boisku sam, tylko z kolegami z drużyny. Po skończeniu gimnazjum obaj dostali się do Liceum Aobajōsai.

FabułaEdytuj

Karasuno kontra AobajōsaiEdytuj

1. rundaEdytuj

2. rundaEdytuj

3. rundaEdytuj

FinałEdytuj

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                            
   5/5 Iwaizumi wykres
Skok
                                            ☆
   4/5
Wytrzymałość
                                            ☆
   4/5
Intelekt
                                 ☆           ☆
   3/5
Technika
                                 ☆           ☆
   3/5
Szybkość
                                            ☆
   4/5

Ogólne: 23/30

Iwaizumi uważany jest za asa drużyny Liceum Aobajōsai. Jego ataki są bardzo silne; posiadają moc wystarczająco dużą, żeby przebić się przez potrójny blok Dateko. Jest niezawodnym graczem, który wierzy we własne umiejętności, dzięki czemu często otrzymuje od Oikawy wystawy. Jest też całkiem niezły w odbiorze, co można zauważyć, kiedy rzuca się, ponieważ ich libero, Shinji Watari nie może. Nawet Ukai zauważa siłę jego ataku i stwierdza, że to w połączeniu z groźnymi serwisami kapitana drużny może sprawić przeciwnikom nie małe problemy.

RelacjeEdytuj

Tōru OikawaEdytuj

Oikawa i Iwaizumi są najlepszymi przyjaciółmi i znają się od dzieciństwa. Przez wzgląd na ich długoletnią znajomość Iwaizumi jest jedynym, który potrafi powiedzieć, kiedy Tōru uśmiecha się szczerze, a nie na pokaz. W większości toleruje też jego wybryki, choć nieraz wyprowadzony przez przyjaciela z równowagi potrafi mu przyłożyć. Mimo, że Iwaizumi często dokucza i obraża przyjaciela, to na boisku są ze sobą świetnie zgrani. Oikawa zawsze wystawia do Iwaizumiego, kiedy sytuacja jest patowa. To zwykle Hajime odciąga Tōru od jego podekscytowanych fanek, ku ich przerażeniu. I mimo, że często wyśmiewa głupotę Oikawy, to troszczy się o niego i ciągle przypomina mu, że ma się nie przepracowywać. Podnosi go na duchu i zawsze jest obok, żeby go wspierać. Nie lubi, kiedy przyjaciel nie docenia sam siebie i uważa, że jest gorszy od Kageyamy. Wtedy ze złością przypomina mu, że "przecież jest rozgrywającym!". Po przegranym półfinale turnieju wiosennego, to nie kto inny jak Tōru pociesza Iwaizumiego, który obwinia siebie za przegraną zespołu.

CytatyEdytuj

Ktoś, kto nie potrafi zobaczyć przeciwnika stojącego tuż przed sobą nie będzie w stanie pokonać przeciwnika znajdującego się jeszcze dalej!

— do Oikawy podczas meczu z Karasuno, odcinek 24

Teraz jesteśmy kwita. Niezależnie od sposobu jakim go zdobędziemy, punkt jest punktem.

— do zespołu w meczu z Karasuno

Myślisz, że możesz walczyć sam?! Chyba sobie żartujesz, durniu! Jeśli będziesz tak dalej uważał, to walnę cię!... Nie ma nikogo, kto mógłby pokonać Ushiwakę sam-na-sam! A na boisku jest przecież sześciu zawodników! Nawet jeśli tamci mają jakiegoś genialnego Ushiwakakę, to z szóstką silnych staniesz się przecież jeszcze silniejszy, idioto!

— do Oikawy, odcinek 22

CiekawostkiEdytuj

  • Hajime lubi głęboko smażone tofu.[1]
  • Obecne zmartwienie: "Jeszcze tylko centymetr... Albo chociaż te 7 milimetrów...!" (chodzi o jego wzrost).
  • Zajął 9. miejsce w drugim sondażu popularności, otrzymując 6111 głosów.
  • Jest bardzo wysportowany, co zauważyć można w rozdziale mangi w którym wspomniano, że pokonał Kyōtaniego w wielu sportach (np. wyścigach czy siłowaniu na rękę).
  • Po połączeniu imion Oikawy i Iwaizumiego (w kolejności "Hajime" i "Tōru") otrzymamy znak 徹 czyli "uporczywość" lub "nieustraszenie".
  • Jego znak zodiaku to bliźnięta.
  • Znaczenie imienia
    • Hajime (一) - Zaczynać
    • Iwaizumi (岩泉) - Strumień z Urwiska

OdniesieniaEdytuj

  1. Oficjalna strona Haikyuu!!

NawigacjaEdytuj