FANDOM

Hayato Ikejiri
Ikejiri anime
Kanji

池尻隼人

Romaji

Ikejiri Hayato

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Wzrost

177.2 cm

Waga

67.5 kg

Urodziny

19. lutego

Status profesjonalny
Zespół

Tokonami

Pozycja

Atakujący

Numer

4

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 35

Galeria

Hayato Ikejiri (池尻隼人, Ikejiri Hayato) jest uczniem trzeciego roku w Liceum Tokonami i atakującym drużyny.

WyglądEdytuj

Hayato

Hayato jest zawodnikiem średniej wielkości (w drużynie jest trzecim, co do wysokości, graczem) i budowy. Ma krótkie, brązowe włosy, które są nieco potargane. Na nosie i policzkach chłopak ma piegi. Jego spojrzenie jest łagodne i często się uśmiecha. Na koszulce stroju drużynowego ma nr 4.

OsobowośćEdytuj

Ikejiri ma silne poczucie walki, chociaż inaczej było w gimnazjum. Wpływ na zmianę na jego podejście do gry miały słowa i zachowanie kolegi. Chłopak jest wsparciem drużyny, która dzięki niemu odzyskuje wolę walki w meczu, pomimo widocznej różnicy umiejętności i w punktach. W liceum Hayato bardziej zależy na siatkówce i wygrywaniu, co widać, gdy odczuwa większy żal po przegranej, niż to było w kilka lat wcześniej.

HistoriaEdytuj

W gimnazjum Ikejiri należał do klubu siatkówki. Biorąc udział w turnieju drużyna wygrała pierwszy mecz, jednak w drugim spotkała się z mistrzami. Chłopak pamięta, jak Sawamura zmotywował ich swoimi słowami, jednak w trakcie meczu wszyscy stracili wolę walki, oprócz Daichiego. Zespół przegrał mecz i Hayato czuł się zazdrosny widząc jak kapitan to przeżywał.

Na trzecim gimnazjum Hayato i Daichi rozmawiali o szkołach, do których zamierzają pójść dalej, oraz o tym, że nadal będą grać w siatkówkę. Ikejiri powiedział, że gdy spotkają się na boisku, to pozwoli koledze zasmakować porażki.[1]

FabułaEdytuj

Hayato przynosi zespołowi zestawienie meczów, które zostaną rozegrane podczas eliminacji. Poprawia czytającego kolegę, że ich przeciwnikiem w 1. rundzie będzie Karasuno. Zastanawiają się nad znaczeniem przydomku tej drużyny. Ikejiri wspomina, że do tej szkoły poszedł chłopak, z którym uczył się w gimnazjum i zastanawia się jak się teraz ma.[2]

Dwa tygodnie później, w sali gimnastycznej miasta Sendai, Hayato staje pod tablicą przedstawiającą kolejność rozgrywanych meczów rywalizujących zespołów. Do budynku wchodzi zespół Karasuno, więc Ikejiri chce podejść do Daichiego, ale rezygnuje przez atmosferę, która wytworzyła się wokół graczy.

Później chłopak zaczepia Sawamurę w korytarzu, gdy idzie na salę gimnastyczną. Hayato zauważa, że wszyscy z drużyny kolegi wyglądają na silnych, łącznie z nim. Wspominając mecz i słowa Daichiego z gimnazjum, chłopak mówi, że jedynym co liczy się na boisku jest pokonanie przeciwnika.

1. rundaEdytuj

Drużyna słucha ostatnich rad trenera przed meczem, po czym zagrzewa się do walki okrzykiem. W trakcie pierwszej akcji Ikejiriemu nie udaje się zablokować ataku Tanaki, jednak przy kolejnej przebija się przez obronę Sawamury. Mimo starań i walki o każdą piłkę, Tokanami przegrywają drugi set wynikiem 8:17.[3] Podczas drugiego czasu, Hayato cytuje pod nosem Daichiego mówiąc, że nigdy nie wygrają jeżeli nie będą grac z takim zamiarem. Pozostali słyszą jego słowa i przytakują chłopakowi odzyskując wolę walki. Po odzyskaniu piłki Ikejiri podaje ją do Komakiego, który atakiem zdobywa punkt. Widząc zespół przeciwników, chłopak jest zaskoczony, że biorą tak poważnie mecz z nimi, chociaż nikt wcześniej tego nie robił. Tokonami przegrywają mecz po kontrataku Karasuno.

Hayato siedzi na ławce w korytarzu myśląc o tym, ze gdyby wkładał więcej wysiłku w trening, to mógłby grać dłużej. Chłopak wstaje i biegnie do Sawamury, który idzie z pozostałymi. Ikejiri życzy mu, by wygrał wiele meczów, by wygrał także w ich zastępstwie.[4] Hayato uśmiecha się słysząc Daichiego mówiącego, że się tym zajmie. Chociaż chłopak uważa siebie za dodatek w historii głównych bohaterów docierających na narodowe, to jest zadowolony, że mógł zagrać w siatkówkę.

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                 ☆           ☆
   3/5 Ikejiri wykres
Skok
                      ☆           ☆           ☆
   2/5
Wytrzymałość
                                 ☆           ☆
   3/5
Intelekt
                                 ☆           ☆
   3/5
Technika
                                 ☆           ☆
   3/5
Szybkość
                      ☆           ☆           ☆
   2/5

Ogólne: 16/30

Ataki chłopaka są w stanie przebić się przez obronę przeciwników, co można było zauważyć w meczu z Karasuno. Hayato posiada również dobre umiejętności obronne. Nie wszystkie jego ataki i przyjęcia są udane, jednak brak techniki stara się nadrobić silną wolą walki. Ikejiri uważa, że gdyby poświęcał więcej czasu treningowi mięśni to mógłby być znacznie lepszym graczem.

RelacjeEdytuj

Liceum TokonamiEdytuj

Ikejiri jest dużym wsparciem dla drużyny, podobnie jak kapitan. Jego słowa potrafią rozniecić w nich nową wolę walki, mimo dużej przewagi przeciwnika. Koledzy uważają, że Hayato zawsze potrafi powiedzieć coś mądrego.

Daichi SawamuraEdytuj

Hayato zna Daichiego z gimnazjum, w którym należeli razem do klubu piłki siatkowej. Chłopak podziwiał kolegę za wolę walki, której nie tracił nawet gdy wynik meczu był przesądzony. Rozstając się z nim w gimnazjum powiedział, że wygra, gdy spotkają się następnym razem. Podczas spotkania w liceum przed meczem eliminacji Turnieju Międzylicealnego, że chociaż jest słaby, to dla niego liczy się pokonanie przeciwnika. Ikejiri pamiętając czego nauczył go kolega, poważnie podchodzi do przeciwników i wytrwale walczy o każdy punkt. Po przegranej z Karasuno chłopak przekazuje Sawamurze swoje nadzieje na zwycięstwo.

CytatyEdytuj

Nie ma znaczenia czy jesteś słabeuszem, mistrzem, czy byłym mistrzem! Jeżeli stoisz po którejś stronie siatki... jedyne co się liczy to pokonanie swojego przeciwnika!

— Hayato do Daichiego [5]

CiekawostkiEdytuj

  • Hayato uczy się w klasie 3-1.

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj