FANDOM

Stub2 Przepraszamy, ale ten artykuł to dopiero młody kruk.
Pomóż mu wzbić się w powietrze.
Kōshi Sugawara
Sugawara koushi
Kanji

菅原 孝支

Romaji

Sugawara Kōshi

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Wzrost

174,3 cm.

Waga

63,5 kg.

Urodziny

13. czerwca

Status profesjonalny
Zespół

Karasuno
Gimnazjum Nagamushi (kiedyś)

Pozycja

Rozgrywający

Numer

2

Praca

Wicekapitan

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 1

Anime

Odcinek 2

Seiyū
Vomic

Keita Miyanaga

Anime

Miyu Irino

Galeria

Kōshi Sugawara (菅原 孝支, Sugawara Kōshi) jest uczniem trzeciego roku w Liceum Karasuno, wicekapitanem i rozgrywającym zespołu.

WyglądEdytuj

Sugawara jest chłopakiem przeciętnego wzrostu, o nieco szczupłej, lecz wciąż atletycznej budowie. Ma srebrne, średniej długości włosy i brązowe oczy. Jego znakiem rozpoznawczym jest tkwiącym pod lewym okiem pieprzyk. Zazwyczaj zobaczyć go można z szerokim uśmiechem na twarzy. Na swoim klubowym stroju ma numer "2".

OsobowośćEdytuj

Koushi jest wice-kapitanem klubu, często wspiera i dopinguje kolegów. Nie gra w meczach, ponieważ dobrze wie, że Kageyama przewyższa go jeśli chodzi o umiejętności, ale mimo tego nie zamierza się poddać i ciężko trenuje, żeby w inny sposób przydać się drużynie. Dodaje odwagi zarówno sobie, jak i kolegom z drużyny.

Jego oddanie siatkówce jest widoczne szczególnie wtedy, gdy wraz z innymi trzecioklasistami nie zamierza odejść z klubu by móc skupić się na przyszłości - zamiast tego chcą wziąć udział w turnieju wiosennym i wygrać go.

Jest bardzo spostrzegawczy i inteligentny. Gdy Tanaka prosi o klucz od sali, Sugawara od razu domyśla się, że coś jest na rzeczy, ponieważ kolega nigdy nie przychodzi wcześniej. W dodatku pomaga przy opracowywaniu taktyki przed meczem, obmyśla też znaki, których używać mają Kageyama i Hinata.

HistoriaEdytuj

Kōshi, Daichi i Ryūnosuke, pewnego razu poszli na mecz gimnazjalistów. Okazał się, że celem tego wyjścia był zawodnik zwany "królem". Chłopak przysłuchiwał się rozmowie kolegów na temat tego rozgrywającego, oraz jego przeciwników. Sugawarę, jak kolegów, zadziwiają wyskoki zawodnika Yukigaoka.

FabułaEdytuj

Klub piłki siatkowej liceum KarasunoEdytuj

Mecz 3 na 3Edytuj

Karasuno kontra AobajōsaiEdytuj

Zespół KarasunoEdytuj

Kontra Stowarzyszenie Sąsiedztwa KarasunoEdytuj

Karasuno kontra NekomaEdytuj

1. rundaEdytuj

2. rundaEdytuj

3. rundaEdytuj

FinałEdytuj

Trening w grupie Akademii FukurodaniEdytuj

Droga do TokioEdytuj

Kōshi jest zdziwiony tym, ze Hinata nie zdał angielskiego. Próbuje pocieszyć kolegów mówiąc, że pojadą innym razem. Jest w szoku widząc, że chcą się dostać do Tokio nawet biegnąc, czy jadąc rowerem.

Akademia FukurodaniEdytuj

Sugawara idzie razem z pozostałymi na salę gimnastyczną gdzie trwają już treningi. Zauważa, ze drużyna Nekoma ma nowego zawodnika. Po przegranym pierwszym meczu wykonują okrążenie padem, gdy w drzwiach stają Saeko z ich brakującymi graczami. Chłopak dostrzega w dziewczynie podobieństwo do jej brata.

Liceum ShinzenEdytuj

UmiejętnościEdytuj

Siła
                      ☆           ☆           ☆
   2/5 Sugawara wykres
Skok
                      ☆           ☆           ☆
   2/5
Wytrzymałość
                      ☆           ☆           ☆
   2/5
Intelekt
                                            ☆
   4/5
Technika
                                            ☆
   4/5
Szybkość
                      ☆           ☆           ☆
   2/5

Sugawa jest doświadczonym i całkiem niezłym zawodnikiem, jeśli chodzi o pozycję rozgrywającego, choć jak sam przyznaje, nie ma szans jeśli chodzi o Kageyamę. Podczas gdy nie gra, zza linii bocznej obserwuje grę przeciwnej drużyny, a na podstawie obserwacji doradza współgraczom jak poradzić sobie z przeciwnikiem. Umieszczenie Sugawary na boisku w środku gry może poskutkować zdobyciem kilku punktów, wprowadzi bowiem w życie swoje plany, a na dodatek zmobilizuje i podniesie na duchu drużynę. Szybko się jednak denerwuje i zaczyna analizować podczas gry zbyt wiele rzeczy.

Ponieważ rzadko kiedy wystawiany w oficjalnym meczu, to tak naprawdę niewiele wiadomo o jego umiejętnościach. Kiedy nagle pojawia się na boisku, przeciwnicy nie wiedzą, na co mają się przygotować i czego oczekiwać, co zwykle działa na korzyść Karasuno.

RelacjeEdytuj

Daichi SawamuraEdytuj

Ta dwójka wydaje się być bardzo blisko siebie, zarówno jeśli chodzi o relacje przyjacielskie, jak i kapitan - wice-kapitan. Razem dyskutują o drużynie, podejmują dotyczące jej decyzje, razem też udają się do trenera Ukai, kiedy mają jakieś problemy. Są również kolegami z klasy.

Asahi AzumaneEdytuj

Asahi również jest trzecioklasistą, znanym ze swoje zgrania z Sugawarą na boisku. Trener Ukai stwierdził, że ich gra jest wynikiem lat wspólnych treningów i nie jest czymś, czego można się nauczyć od razu. Ich przyjaźń osłabła nieco po przegranej z Dateko, kiedy jednak udało im się wygrać przeciw Stowarzyszeniu Sąsiedztwa Karasuno, ich relacje wróciły do normy.

Tobio KageyamaEdytuj

Sugawara uznaje zdolności Kageyamy, nazywa go nawet "utalentowany rozgrywającym" i dobrze zdaje sobie sprawę, że jego umiejętności są dużo gorsze niż młodszego kolegi, ale mimo tego nie chce poddać walki o pozycję w zespole. Powiedział trenerowi co czuje i dodał, że ten nie ma się kierować jego uczuciami, bo nawet jeśli Suga nie zostanie rozgrywającym to wciąż może uczyć Kageyamę (szczególnie jeśli chodzi o interakcję z zespołem) i samemu uczyć się od niego. Opiekuje się Kageyamą, często doradza mu i uspokaja w trudnych sytuacjach.

CytatyEdytuj

"Punkty, które zdobywamy gdy to ja jestem na boisku i punkty, które zdobywamy gdy ty na nim stoisz... Wszystkie one należą do Karasuno."

— do Kageyamy, odcinek 21

"Teraz, kiedy już stoję na boisku, przeciwnicy są ogromni, a zagrywki wymierzone prosto we mnie. Tak szczerze, to mnie to przeraża. Kiedyś dał bym się przygnieść temu uczucia, ale teraz mam za plecami ciebie. Więc czuję się naprawdę pewnie."

— do Kageyamy, odcinek 21

"Sensei, nie gram w siatkówkę dla zaszczytów."

— do nauczyciela podczas rozmowy o swojej przyszłości, odcinek 25

"Każdy zawodnik czuje się tak samo dumny z faktu, że mógł wejść na boisko. Nie ważne, czy jest geniuszem, czy tylko zwykłym graczem."

— Odcinek 22

CiekawostkiEdytuj

  • Zgodnie ze stroną postaci z 1. tomu:
    • Należy do klasy 3-4.
    • Jego ulubioną potrawą jest super pikantne mapo tofu.
    • Aktualne zmartwienie: jest wielu kōhai wyższych od niego.
  • Uczęszczał do Gimnazjum Uwamushi.
  • Jest w klasie przygotowującej do pójścia na studia, razem z Daichim i Michimiyą.
  • W pierwszym sondażu popularności, z 5568 głosami, zajął 4. miejsce.
  • Znaczenie imienia
    • Kōshi (孝支) - Wspierać kogoś wiedzą
    • Sugawara (菅原) - Nazwa rośliny

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj