FANDOM

Stub2.png Przepraszamy, ale ten artykuł to dopiero młody kruk.
Pomóż mu wzbić się w powietrze.
Kei Tsukishima
Kei tsukishima.png
Kanji

月島蛍

Romaji

(Gogle) Kei Tsukishima

Inaczej zwany

Dinozaur, Samolot, TSUKKI!

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

15

Wzrost

188.3 cm

Waga

68.4 kg

Urodziny

27. września

Status profesjonalny
Zespół

Karasuno

Pozycja

Środkowy

Numer

11

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 5

Anime

Odcinek 3

Seiyū
Anime

Kouki Uchiyama

Galeria

Kei Tsukishima (月島蛍, Tsukishima Kei) jest uczniem pierwszego roku w liceum Karasuno i środkowym drużyny siatkówki.

WyglądEdytuj

Kei jest bardzo szczupłym, najwyższym zawodnikiem w drużynie. Ma krótkie, kudłate, blond włosy i brązowe oczy. Nosi czarno oprawione okulary. Poza treningami i meczami nosi duże słuchawki przewieszone na karku. Początkowo Kei nosił zwykłe okulary w trakcie meczów, jednak później otrzymał od brata specjalne, sportowe okulary. Na koszulce stroju drużynowego chłopak ma numer 11.

Tsukki bez okularów.png

OsobowośćEdytuj

Tsukishima ma zwyczaj drażnić Hinatę i Kageyamę. On nie lubi "gorąco krwistych" ludzi, którzy dają z siebie wszystko, najprawdopodobniej przez doświadczenia jego brata w przeszłości. Nie ma zbyt wiele szacunku do swoich kolegów z drużyny i jest zirytowany koniecznością bycia blisko nich. Jest nawet niemiły w stosunku do Yamaguchi'ego, który jest jego najlepszym przyjacielem co pokazuje jego złośliwą osobowość.

HistoriaEdytuj

Tsukishima był radosny jako dziecko i miał bardzo bliskie stosunki ze swoim starszym bratem, wydawało się, że polubił siatkówkę przez miłość Akiteru do tego sportu. Jednak jego postawa do siatkówki (w tym działalności klubowej) zmieniła się, kiedy Akiteru poszedł do liceum Karasuno i stał się członkiem tamtejszego klubu siatkówki. Mimo tego że jego starszy brat ciężko trenował nie dostał się do głównego składu przez bardziej utalentowanych graczy takich jak "Mały Gigant". Widząc rozczarowanie brata, Kei zaczął uważać, że nie powinien wkładać tyle wysiłku w sport co jego brat by uniknąć rozczarowania, gdyby mu się nie udało.

Kiedyś w szkole podstawowej Tsukishima zauważył zastraszanego Yamaguchi'ego. On nic nie robi ale nazwał ich "żałosnymi", co miało na celu wystraszyć łobuzów. Po zobaczeniu jak Tsukishima tak łatwo zastrasza ludzi Tadashi zaczyna uważać, że jest on "super".

FabułaEdytuj

Klub piłki siatkowej liceum KarasunoEdytuj

Mecz 3 na 3Edytuj

Karasuno kontra AobajousaiEdytuj

Zespół KarasunoEdytuj

Kontra Stowarzyszenie Sąsiedztwa KarasunoEdytuj

Karasuno kontra NekomaEdytuj

1. rundaEdytuj

2. rundaEdytuj

3. rundaEdytuj

FinałEdytuj

Trening w grupie Akademii FukurodaniEdytuj

Droga do TokioEdytuj

Akademia FukurodaniEdytuj

Ich odpowiednie ewolucjeEdytuj

Liceum ShinzenEdytuj

UmiejętnościEdytuj

Siła
                      ☆           ☆           ☆
   2/5 Tsukishima wykres.png
Skok
                                 ☆           ☆
   3/5
Wytrzymałość
                                 ☆           ☆
   3/5
Intelekt
                                            
   5/5
Technika
                                 ☆           ☆
   3/5
Szybkość
                                 ☆           ☆
   3/5

RelacjeEdytuj

Akiteru TsukishimaEdytuj

Liceum KarasunoEdytuj

Tadashi YamaguchiEdytuj

Znają się od podstawówki, kiedy to Tsukishima przechodził obok Tadashi'ego i znęcającymi się nad nim chłopcami, nazwał ich "żałosnymi", od tej pory, Yamaguchi trzyma się z Tsukishimą.

Yamaguchi nazywa Tsukishime "Tsukki", na co chłopak wydaje się obojętny, ale nie przepada kiedy mówi tak na niego Kuroo. Kiedy Tsukishimie nie podoba się coś, w zachowaniu Yamaguchi'ego (Tego co o nim mówi zwłaszcza) co dzieje się dość często, bez owijania w bawełnę mówi mu on, żeby się zamknął, na co Yamaguchi zawsze odpowiada "Przepraszam,Tsukki" z wyraźną skruchą.

W pewnym meczu, przed zagrywką Tadashi'ego, przed którą czuł się bardzo niepewnie, Tsukki na swój sposób dodał mu otuchy, co dosyć zdziwiło resztę drużyny, za to, po zagrywkach, podał mu ręcznik, bez słowa, tak po prostu, co dosyć zaskoczyło zwłaszcza Hinatę.

Tsukishima bardzo często jest niemiły dla Yamaguchi'ego, czego ten zdaje się nie zauważać.

Tobio KageyamaEdytuj

Na samym początku Tsukishima lubił "droczyć" się z Kageyamą. Wciąż nazywał go Królem Boiska i za każdym razem rozmawiając z nim starał się wywyższać.

Nie lubili się.

Shōyō HinataEdytuj

Kei uważał, że Hinata jest słaby i że nie nadaje się na atakującego. Mówił również, że nie jest w stanie żaden sposób podbudować swojego niskiego wzrostu.

Mimo wszystko, gdy chłopak uderzył z zamkniętymi oczami, był pod wrażeniem.

CytatyEdytuj

Dlaczego wszyscy wkładacie w to tak wiele wysiłku? Cała ta ciężka praca tylko sprawi, że później będziecie cierpieć.

[1]

CiekawostkiEdytuj

  • Zgodnie z kartą postaci z 2. tomu:
    • Uczy się w klasie 1-4.
    • Kei lubi ciasto babki.
    • Aktualne zmartwienie: nawet w liceum, wiele osób pyta go, jak czytać kanji jego imienia.
  • W pierwszym sondażu popularności zajął 8. miejsce z 3407 głosami.
  • Tsukishima ma starszego brata, który należał do zespołu Karasuno razem z "Małym gigantem". [2]
  • Jego imię Kei (蛍) oznacza "robaczka świętojańskiego" z kolei jego nazwisko Tsukishima (月島) "Wyspę Księżyca"

OdniesieniaEdytuj

  1. Manga Haikyū!!: Rozdział 86, strony 13-14

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki