FANDOM

Kentarō Kyōtani
Kentaro kyotani anime
Kanji

京谷 賢太郎

Romaji

Kyōtani Kentarō

Inaczej zwany

"Wściekły pies"

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

16

Wzrost

178.8

Waga

70.8

Urodziny

7. grudnia

Status profesjonalny
Zespół

Aobajōsai
Minamisan (kiedyś)

Pozycja

Skrzydłowy

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 106

Galeria

Kentarō Kyōtani (京谷 賢太郎, Kyōtani Kentarō) jest drugorocznym Liceum Aobajōsai, który należał do zespołu rok wcześniej, jednak zrezygnował. Chłopak wraca do klubu dzięki Tōru Oikawie, który nazywa go "Wściekłym psem".

WyglądEdytuj

Kentarō ma krótkie, blond włosy z wygolonymi dwoma paskami dookoła głowy. Ma też wąski, groźnie wyglądające oczy, które wydają się być wiecznie podkrążone. Przez swoje przymrużone spojrzenie sprawia wrażenie niezadowolonego, a nawet wściekłego. Przeważnie ma groźną minę, przez co nie wygląda zbyt sympatycznie.

Na boisku nosi standardowy strój Liceum Aobajōsai z numerem 16.

OsobowośćEdytuj

Shigeru powiedział, że Kentarō nie jest chętny do współpracy, ale jego umiejętności przewyższają pozostałych w grupie. Na pierwszym roku liceum pouczał trzeciorocznych i ganił ich za słaba grę. Chłopak jest ostrożny w stosunku do Oikawy. Jego arogancka postawa sprawia, że nie potrafi dogadać się z kolegami z drużyny. Nie ma za grosz szacunku do trzeciorocznych, denerwuje ich, a swoim zachowaniem szokuje pierwszaków. Jest bardzo silny, a piłkę zawsze uderza z całej siły, bo inaczej nie czuje się usatysfakcjonowany.

HistoriaEdytuj

Kentarō należał do gimnazjum Minamisan, którego drużyna była bardzo silna w tamtym czasie.

Po dołączeniu do klubu Aobajōsai, chłopak od razu dostał szansę zagrania w meczu towarzyskim, jednak w jego trakcie pokłócił się z trzeciorocznymi. Kyōtani był w stosunku do nich zbyt ostry, jak również ich pouczał. Pierwszoroczni zaczęli go unikać, więc chłopak przestał przychodzić na zajęcia klubowe.[1]

FabułaEdytuj

Eliminacje Turnieju WiosennegoEdytuj

Kyōtani przychodzi na salę gimnastyczną, gdzie wita go Oikawa. Po zobaczeniu wszystkich pyta dlaczego trzecioroczni są nadal w drużynie, skoro powinni odejść po przegraniu Międzylicealnego. Kentarō odskakuje od Tōru, gdy ten pewnie podkreśla, że gdy wszystko się skończy, to będzie mu wdzięczny za wspólną grę.[2]

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                            ☆
   4/5 Kyotani wykres
Skok
                                            ☆
   4/5
Wytrzymałość
                                 ☆           ☆
   3/5
Intelekt
           ☆           ☆           ☆           ☆
   1/5
Technika
                                 ☆           ☆
   3/5
Szybkość
                                            ☆
   4/5

Ogólne: 19/30

RelacjeEdytuj

Tōru OikawaEdytuj

Kiedy Oikawa zaczął nazywać go "Wściekłym psem", Kyōtani zaczął się go jakoś podskórnie obawiać, co widać w momentach, kiedy kapitan drużyny podchodzi do niego, a on się odsuwa. Oikawa natomiast świetnie zdaje sobie sprawę z talentu chłopaka i chce, żeby ten stawał się coraz lepszy. Mimo tego Kyōtani nie słucha go w taki sam sposób, w jaki ma to miejsce z Iwaizumim.

Hajime IwaizumiEdytuj

Iwaizumi jest jedynym, którego szanuje i słucha się Kyōtani. A wszystko przez to, że młodszy chłopak wyzwał kiedyś kolegę żeby sprawdzić, który z nich jest lepszym sportowcem i przegrał we wszystkich konkurencjach.

CiekawostkiEdytuj

  • Oikawa wymyślił jego przezwisko zlepiając ze sobą jego imię i nazwisko, co daje "kyouken", które dosłownie oznacza "Wściekłego psa". Jednak zapis imienia i nazwiska chłopaka, a znaki kanji w słowie "kyouken" są całkowicie różne.
  • Znaczenie imienia
    • Kentarō (賢太郎) - Inteligentny starszy syn
    • Kyōtani (京谷) - Miasto w dolinie

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj