FANDOM

Lev Haiba
Lev haiba
Kanji

灰羽 リエーフ

Romaji

Haiba Riēfu

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

16

Wzrost

194.5 cm

Waga

79.7 kg

Urodziny

30 października

Status profesjonalny
Zespół

Nekoma

Pozycja

Środkowy

Numer

11

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 78

Galeria

Lev Haiba (灰羽 リエーフ, Haiba Riēfu) jest pierwszoklasistą liceum Nekoma i środkowym klubu piłki siatkowej. Chłopak zaczął grać w siatkówkę dopiero w liceum i większość czasu spędzał na ławce, dlatego nie był obecny na meczu towarzyskim z Karasuno.

WyglądEdytuj

Haiba jest szczupłym, najwyższym graczem w klubie Nekoma. Nie sposób nie zauważyć jego długich rąk i nóg, więc Kōshi od razu wiedział, że ma ok 190 cm wzrostu, chociaż garbił się nieco podczas gry. W trakcie przystąpienia do liceum, Lev miał 194.3 cm wzrostu, później pochwalił się Shōyō, że urósł 2 mm. Chłopak ma srebrne, dobrze ułożone włosy, których większą część zaczesuje w prawą stronę. Ma krótkie brwi, a jego zielone oczy kształtem przypominają kocie.

OsobowośćEdytuj

Jak powiedział Kenma, Lev ma wiele chęci i chce być użyteczny dla zespołu. Poza tym jest bardzo szczery, czasem zbyt szczery, ale nie jest złą osobą. Jest także bardzo wesoły i otwarty. Ku niezadowoleniu Yamamoto, Haiba już od początku uważa siebie za asa zespołu, co świadczy o tym, że jest bardzo pewny siebie, a nawet trochę zarozumiały.

FabułaEdytuj

Trening w grupie Akademii FukurodaniEdytuj

Akademia FukurodaniEdytuj

Haiba obserwuje uważnie Kōshiego i Asahiego, którzy weszli na salę gimnastyczną. Później Nekoma grają mecz i chłopak zastępuje Sou na boisku. Zawodnicy Karasuno mają okazję zobaczyć go w akcji.

Spotkanie haiby i hinaty

Spotkanie Leva i Hinaty

Wieczorem Lev wychodzi z toalety, gdy w progu spotyka Shōyō, którego rozpoznaje. Obaj przedstawiają się sobie i chłopak stwierdza, że Hinata z bliska jest jeszcze niższy. Przeprasza niezadowolonego niskiego gracza wyjaśniając, że nie miał nic złego na myśli. Uważa, że potrafi skakać znacznie wyżej niż Shōyō, prowokując tym go do podskoku. Po słowach uznania zawodnika Karasuno dotyczących jego ataków, Haiba przedstawia siebie jako asa Nekomy. Zdziwionemu towarzyszowi mówi, że to nie pozycja czyni asem, a ilość zdobytych w czasie meczu punktów. Przed odejściem dodaje, że następnego dnia podczas meczu, zatrzyma ich szybki atak.

Nazajutrz Nekoma najpierw grają mecz z akademią Fukurodani, podczas którego Lev woła o wystawienie i zdobywa punkt. Przeprasza Kozume, że zawołał o piłkę tak nagle, ale i tak jego atak był skuteczny.

Następny mecz grają z drużyną Karasuno. Haiba próbuje zatrzymać szybką krótką Shōyō, ale nie udaje mu się. Jednak dokonuje tego przy następnym ataku przeciwników z czego cieszy się razem z zespołem. Patrząc na Hinatę kiwa dłonią zapraszając go do kolejnego ataku. Kenma uważa, że Kageyama zacznie używać więcej zwykłych krótkich dlatego poleca Levovi "czytać bloki". Chłopakowi udaje się to już przy pierwszej okazji osłabiając uderzenie Asahiego. Nekoma kontratakują i Haiba zdobywa punkt. Mecz wygrywa zespół "kotów". Przez kolejne dni Lev gra w jeszcze kilku meczach. Ostatniego dnia treningu żegna się z Hinatą mówiąc, że następny razem także go zatrzyma.

Liceum ShinzenEdytuj

Po przyjeździe zespołu Karasuno do liceum Shinzen na letni trening, Lev wybiega do Shōyō pytając go czy urósł, jednocześnie ciesząc się, że on ma 2 mm więcej.[1] Wieczorem po treningach ćwiczy razem z Kuroo swoje odbiory, chociaż wolałby blokować ataki Bokuto.

Trzeciego dnia treningu, w meczu z Karasuno zdobywa punkt, jednak chwilę później nie udaje mu się zablokować ataku Shōyō. Wieczorem Haiba chce dołączy do blokowania ataków Kōtarō, ale Tetsurō wpada na pomysł, żeby zagrać mecz 3 na 3.[2] Lev jest w zespole ze swoim kapitanem i Keiem. W trakcie meczu Kuroo zwraca mu uwagę, by czytał bloki, zanim skoczy. Zawodnicy kończą trening po dwóch setach, ale kolejnego dnia powracają do gry. Piątego dnia podczas meczu 3 na 3 Haiba odbija piłkę, którą nabił mu na dłonie Bokuto i nie udaje mu się zablokować kolejnego ataku. W trakcje innej akcji Sów, trzej zawodnicy Kotów przygotowują się, by wspólnie zablokować Hinatę. Środkowi wyskakują tworząc swoimi dłońmi "parasol", jednak chłopak atakuje po palcach Leva i zdobywa punkt.[3]

Ostatniego dnia obozu, Lev z kolegami, oglądają jak członkowie Karasuno wykonują pad. Gdy Yaku chwali Hinatę nazywając go "małego", Haiba zauważa, że nie ma zbyt dużej różnicy w ich wzroście. Za poruszenie tematu wzrostu Morisuke, chłopak zostaje kopnięty przez libero.[4]

Po zakończeniu wszystkich meczów, drużyny sprzątają boiska i przygotowują barbecue. W trakcie jedzenia Kuroo opowiada o 3. najsilniejszych atakujących kraju. W pewnym momencie Lev, jednocześnie z Shōyō, mówi, że jeżeli ich pokonają to będą najlepsi w Japonii. Pod koniec dnia zespoły żegnają się i wracają do swoich miast.

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                 ☆           ☆
   3/5 Haiba wykres
Skok
                                 ☆           ☆
   3/5
Wytrzymałość
                                            ☆
   4/5
Intelekt
                      ☆           ☆           ☆
   2/5
Technika
           ☆           ☆           ☆           ☆
   1/5
Szybkość
                                            ☆
   4/5

Lev jest bardzo dobrym środkowym dzięki umiejętnościom fizycznym, intuicji i wzrostowi. Inuoka powiedział, że jest "błogosławiony" pod wieloma względami.

Dzięki swojemu wzrostowi i długim nogom skacze bardzo wysoko, i szybko się porusza, co sprawia, że jego bloki są najczęściej spełnione. Chociaż chłopak jest początkującym graczem, to efektywnie wykonuje "czytanie bloku", jak w przypadku przewidzenia wystawienia piłki przez Tobio do Asahiego. Ataki Leva również są bardzo szybkie, przypominające uderzenia biczem. Według Kenmy podania Haiby są okropne, a serwy równie kiepskie, gorsze nawet od serwów Shōyō.

CytatyEdytuj

Asem jest ten, który zdobywa największą liczbą punktów. To jest takie proste.

— do Shōyō [5]

CiekawostkiEdytuj

  • Haiba jest pół-Rosjaninem i pół-Japończykiem, ale urodził się i wychował w Japonii, więc nie zna rosyjskiego.
  • Lev ma starszą siostrę. Nazywa się Alisa i ma 19 lat
  • Zgodnie z charakterystyką postaci specjalnej strony 9. tomu:
    • Uczy się w klasie 1-3.
    • Ulubionym daniem Leva jest Oinirisan.
    • Obecne zmartwienie: Jego senpai próbuje mu nadać dziwne przezwiska.

OdniesieniaEdytuj

  3. Manga Haikyū!!: Rozdział 91, strony 16-17

NawigacjaEdytuj