FANDOM

Stub2 Przepraszamy, ale ten artykuł to dopiero młody kruk.
Pomóż mu wzbić się w powietrze.
Morisuke Yaku
Yaku anime
Kanji

夜久 衛輔

Romaji

Yaku Morisuke

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Wzrost

165.2 cm

Waga

60.2 kg

Urodziny

8. sierpnia

Status profesjonalny
Zespół

Nekoma

Pozycja

Libero

Numer

3

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 27

Anime

Odcinek 12

Seiyū
Anime

Shinnosuke Tachibana

Galeria

Morisuke Yaku (夜久 衛輔, Yaku Morisuke) jest uczniem trzeciego roku i libero klubu siatkówki w Liceum Nekoma.

WyglądEdytuj

Yaku stojąc ma 165 cm, jednak jego wzrost nie jest do końca pewny. Ma jasnobrązowe włosy oraz oczy. Często nosi koszulkę z Nekomy lub zwykły dres.

OsobowośćEdytuj

Yaku jest szanowany za jego umiejętności jako silny Libero (podobnie w Karasuno; gracze szanują swojego Libero którym jest Nishinoya Yuu). Poza boiskiem wspiera swój zespół i często bierze na siebie rolę "matki" mówiąc i upominając innych, podobnie jak Sugawara. Właśnie dlatego Morisuke i Sugawara dobrze się dogadują.

HistoriaEdytuj

Niewiele wiemy o przeszłości Yaku. Będąc jednak w gimnazjum grał mecz ze szkołą Kuroo, która poniosła ogromną porażkę.

FabułaEdytuj

Yaku jest przedstawiony jako trzecioklasista z Nekomy i libero, kiedy to w rozdziale 27 przerywa żenującą potyczkę między Tanaką z Karasuno a jego kolegą z drużyny, Taketorą. Później wpada na Nishinoyę. Jest zaskoczony jego poczuciem “pokory” wobec swoich umiejętności i dążeniem do ciągłego samodoskonalenia. Podziwia Yuu za to, ale uważa to również za nieco przerażające.

UmiejętnościEdytuj

Siła
           ☆           ☆           ☆           ☆
   1/5 Yaku wykres
Skok
                                 ☆           ☆
   3/5
Wytrzymałość
                                            ☆
   4/5
Intelekt
                                            ☆
   4/5
Technika
                                            ☆
   4/5
Szybkość
                                            ☆
   4/5

Umiejętności Yaku jako libero nierzadko rywalizują ze zdolnościami Nishinoi. Ma dobre wyczucie w odbiorze piłki i często powstrzymuje silne ataki Asahiego, pomimo tego że ma z nimi styczności pierwszy raz. Te działania sprawiają, że podczas pierwszego spotkania Nishinoya obdarza Morisuke szacunkiem. Yuu skomentował, że Yaku niczym nie wyróżnia się na boisku, lecz jego obrona i waleczność są naprawdę bezcenne. Akane Yamamoto (młodsza siostra Taketory) opisała go również jako “Głównego Dowódcę” oraz “Strażnika” w obronie Nekomy i uważa go za gracza równie ważnego niczym as.

RelacjeEdytuj

Kōshi Sugawara

Pierwszy raz spotkali się podczas meczu Nekomy i Karasuno, kiedy Tanaka i Taketora zaczęli sprawiać kłopot. Sugawara i Yaku przeprosili siebie nawzajem za problemy jakie sprawiają niektórzy zawodnicy i szybko odkryli, że łączy ich opiekowanie się kolegami z klubu. Yaku i Sugawara mają podobny charakter i często okazują wobec siebie przyjaźń.

Tetsurō Kuroo

Mimo, że Kuroo i Yaku grali przeciwko sobie w gimnazjum, nie spotkali się, póki nie dołączyli do klubu siatkówki w pierwszej klasie liceum. Ponieważ drużyna Yaku “zniszczyła” drużynę Tetsurou, a Kuroo był o wiele wyższy od libero, ich relacja nie zapowiadała się dobrze. Często spierali się i sprzeczali o nieistotne rzeczy, takie jak np. dziewczęca fryzura (Yaku woli dziewczyny z krótkimi włosami), letnie zajęcia, ulubione jedzenie czy marka piłek do siatkówki.

Któregoś dnia podczas treningu, zgodnie z tradycją klubu, wszyscy nowi członkowie drużyny musieli głośno powiedzieć swoje osiągnięcia i ambicje. Ku zaskoczeniu wszystkich, zarówno Kuroo, jak i Yaku zgodnie stwierdzili, że chcą “zdominować narody”, pomimo ambicji innych zawodników do zdobycia pozycji w pierwszej ósemce najlepszych drużyn w Tokio. Ta deklaracja szybko pomogła im zapomnieć o dzielących ich różnicach i zdobyć wzajemne zaufanie. Kuroo nazywa Morisuke wieloma przezwiskami, takimi jak “Yakkun” czy “Demon Senpai”. Aktualnie ich stosunek do siebie jest o wiele bardziej przyjazny niż kiedyś.

Lev Haiba

Lev jest młodszym kolegą Yaku i jego “uczniem”, którego Morisuke regularnie szkoli w poprawnych odbiorach (ku przerażeniu Haiby). Wygląda na to, że oboje są sobie bliscy, jednak Lev próbuje uciec od bezlitosnego trenera i często żartuje z jego wzrostu, co skutkuje gniewem Morisuke i kopnięciem wyższego kolegi. Podobnie jak pozostali członkowie drużyny, Lev obdarza Yaku szacunkiem na jaki zasłużenie zapracował. Imponuje on wszystkim swoimi umiejętnościami na pozycji libero oraz jego obecnością dowódcy.

CytatyEdytuj

“Yamamoto, przestań wszczynać bójki z innymi. Przez to wychodzisz na idiotę” ~do Taketory, rozdział 27

“(O Nishinoi) Jego umiejętności jako libero są na bardzo wysokim poziomie. Zamiast być zarozumiałym z tego powodu po prostu idzie naprzód… To trochę przerażające” ~do Sugawary, rozdział 34

CiekawostkiEdytuj

  • Uczy się w tej samej klasie co Kuroo, 3-5.
  • Jego ulubionym jedzeniem są smażone warzywa.
  • Martwi się tym, że kouhai niepokoją go wieloma rzeczami.[1]
  • Jego urodziny wypadają w dniu Międzynarodowego Dnia Kota.
  • Zazwyczaj ludzie mówią na niego “Yaku”, Kuroo i Bokuto nazywają go “Yakkun”, a Nishinoya woła na niego “Morisuke”.
  • W przeciwieństwe do Kuroo preferuje mięso, dziewczyny z krótkimi włosami, pikantne curry, letnie wędrówki po górach oraz piłki do siatkówki marki MOLTEN.
  • Jest w klasie przygotowawczej do college’u.
  • Jego znakiem zodiaku jest lew.
  • Znaczenie imienia:

Morisuke (衛輔)-  Obronna Pomo
Yaku (夜久) - Długa Noc

OdniesieniaEdytuj

  1. Oficjalna strona Haikyū!!

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki