FANDOM

Satori Tendō
Tendo
Kanji

天童覚

Romaji

Tendo Satori

Inaczej zwany

"Guess Monster"

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Wzrost

187,7 cm.

Waga

71,1 kg.

Urodziny

20. maja

Status profesjonalny
Zespół

Shiratorizawa

Pozycja

Środkowy

Numer

5

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 151

Galeria

Satori Tendō (天童覚, Tendo Satori) jest środkowym drużyny siatkówki i uczniem trzeciego roku w Akademii Shiratorizawa.

WyglądEdytuj

Satori jest jednym z najwyższych graczy drużyny, wyższy od niego jest tylko Wakatoshi. Chłopak ma spiczaste, średniej długości, czerwone włosy. Jego brązowe oczy są duże i okrągłe, a brwi cienkie i krótkie. Na koszulce stroju drużynowego widnieje numer 5.

OsobowośćEdytuj

Chłopak jest wesołą i głośną, chociaż nieco zgryźliwą, osobą. Cieszy go drażnienie zarówno kolegów z drużyny, jak i przeciwników, co irytuje tych drugich. Jest bardzo ciekawski i nie krępuje go zadawanie niewygodnych pytań. Na boisku staje się zastraszającą osobą. Satori jest bardzo pewny swoich umiejętności instynktownego blokowania piłki. Uważa, że w trakcie gry ważne jest, by czerpać z tego przyjemność, ale nie satysfakcjonują go wybicia, tylko blok spełniony. Trenerowi Washijō powiedział, że chce grać w siatkówkę, w której czuje się komfortowo.

HistoriaEdytuj

Chłopak był odtrącany z gimnazjum z powodu jego stylu gry i wyglądu. Zawodnicy z drużyny uważali, ze wygląda jak potwór, więc nie może grać w drużynie ludzi. Jego trenerka powtarzała mu, że nie powinien skakać do bloku instynktownie, ponieważ każda umiejętność ma swój limit. Mimo to, Satori nie zmienił swojego stylu gry.

FabułaEdytuj

Eliminacje Turnieju WiosennegoEdytuj

FinałEdytuj

Tendo wchodzi na boisko ze swoim zespołem przed meczem finałów. Obie strony prowadza rozgrzewkę, gdy Hinata wysyła piłkę na stronę Shiratorizawa. Tendo dokucza koledze oddającemu piłkę przeciwnikowi mówiąc, że Hinata musiał nadać mu przydomek "Benkei" ze względu na jego wygląd. Przed rozpoczęciem meczu Satori zbliża się do Wakatoshiego i przypomina mają łatwo pierwszego seta. Podczas przerwy Tendō pyta Ushijimę czy zna Hinatę, co kapitan potwierdza. Jednak, ku zaskoczeniu Satoriego dodał, że nienawidzi przeciwnika ze względu na jego bezpodstawną pewność siebie.

Tendo blokuje hinatę

Tendō blokuje krótką Hinaty

Na początku drugiego seta Kageyama i Hinata starają się wykonywać swoją słynną krótką, ale zostają zablokowani przez Tendō, który podkreśla, że jeśli chcą dostać się do Ushijimy, najpierw muszą minąć jego pierwszego. Chłopak blokuje wszystkie ataki Karasuno, ale ostatecznie Kageyama używa nowej taktyki i Hinata przebija się tuż nad jego głową.

Satori zmienia technikę gry rozpraszając Karasuno i pozwalając Wakatoshiemu zdobyć punkt. Po przejściu w drużynie przeciwników, Tendō określa Tsukishimę jako "przeciętny facet". Satori atakuje, jednak zostaje zablokowany przed Keia, który dodatkowo zdobywa punkt i stwierdza, że takie sztuczki działają na Hinatę, nie niego. Zirytowany Tendō mówi, że wszyscy pierwszoroczni go drażnią, ale Tsukishima jest najgorszy.

Zbliża się koniec drugiego seta, gdy Kageyama wystawia i Tendō próbuje zablokować numer 3, jest jednak w szoku, że się pomylił. Shiratorizawa się nie poddają i Satori wykonuje udany atak. Zaczyna się cieszyć zakładając, że wygrają, ale Ushijima przypomina mu, że wciąż brakuje im dwóch punktów.

UmiejętnościEdytuj

Siła
                      ☆           ☆           ☆
   2/5 Tendo wykres
Skok
                                 ☆           ☆
   3/5
Wytrzymałość
                      ☆           ☆           ☆
   2/5
Intelekt
                                            ☆
   4/5
Technika
                                            ☆
   4/5
Szybkość
                                 ☆           ☆
   3/5

Ogółem: 18/30

Tendō uważa, że blokowanie nie jest sztuką zatrzymania przeciwnika, ale zdobycia punktu udanym blokiem.

Chłopak jest wyjątkowo uzdolnionym blokującym, który opiera swoją technikę na intuicji i odgadywaniu, który przeciwnik wykona atak. Innymi słowy, czyta atak przed wykonaniem i skacze intuicyjnie. Jego przypuszczenia są zazwyczaj dokładne. Nie ma znaczenia jak nikłe są sygnały przeciwników (spojrzenia, ruchy nóg, dotknięcie piłki, itp.), gdy tylko je zauważa, będzie w stanie zablokować wszystkie zbicia.

Satori ma również bardzo szybki refleks i potrafi podbić piłkę stopą.

RelacjeEdytuj

Akademia ShiratorizawaEdytuj

Tendō dogaduje się każdym zawodnikiem drużyny. Chłopak jest zwykle osobą odpowiedzialną za rozdzielanie sporów między młodszymi kolegami, mianowicie Shirabu i Goshikiego. Mimo swej luźnej natury, okazuje się złośliwy, gdy chodzi o blokowanie Kawanishiego. Chłopak spędza czas w trakcie przerw z kolegami z roku, mimo tego, że każdy jest z innej klasy.

Wakatoshi UshijimaEdytuj

Satori podziwia Wakatoshiego i jego zbicia, jest również bardzo przyjazny w stosunku do niego. Rozmowa kolegów jest bardzo jednostronna, ze względu na prosty charakter kapitana i entuzjazm Tendō. Nie przeszkadza to jednak Satoriemu, a nawet wygląda na to, że jest zadowolony z rozmów i takiego kontaktu z Wakatoshim.

Eita SemiEdytuj

Kontakty Tendō i Semiego wydają się być oparte na wzajemnych żartach. Satori dokucza koledze na temat jego wyczucia mody, a Eita krytykuje jego śmiałość. Mimo to, oboje potrafią utrzymać się wzajemnie w szachu, gdy zbytnio się zdenerwują.

CytatyEdytuj

Co to jest~♪ - co się złamało z pęknięciem? Serce~ oczywiście~♪

— w trakcie meczu z Karasuno[1]

Oto cudowny chłopiec, Satori!!!

— po zablokowaniu Tanaki[2]

Oto cudowny chłopiec, Wakatooooshi!!!

— w trakcie zagrywek Ushijimy[3]

Naprawdę rozpaliliście ogień pod naszym asem.

— w trakcie zagrywek Ushijimy[4]

Chcę grać rodzaj siatkówki, która jest dla mnie przyjemna.

— do trenera Tanji Washijō[5]

CiekawostkiEdytuj

  • Zgodnie ze stroną postaci z 18. tomu:
    • Jest uczniem klasy 3-2.
    • Ulubionym jedzeniem Satoriego są lody czekoladowe.
    • Obecne zmartwienie: znajomi przestali czytać JUMPa (Weekly Shōnen Jump).
  • Znaczenie imienia:
    • Satori (覚) - świadomość; odnosi się do mitycznego stworzenia, które może czytać w myślach,
    • Tendō (天童) - dziecko nieba.

OdniesieniaEdytuj

  1. Manga Haikyū!!: Rozdział 158, strony 18-19

NawigacjaEdytuj