FANDOM

Stub2 Przepraszamy, ale ten artykuł to dopiero młody kruk.
Pomóż mu wzbić się w powietrze.
Oikawa Toru
Toru oikawa
Kanji

及川 徹

Romaji

Oikawa Tōru

Inaczej zwany

Wielkim królem (przez Shōyō Hinata)
Asskawa, Trashykawa, Shittykawa (przezHajime Iwaizumi)

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Wzrost

184.3 cm

Waga

72.2 kg

Urodziny

20. lipca

Status profesjonalny
Zespół

Kitagawa Daīchi (kiedyś)
Aobajōsai

Pozycja

Rozgrywający

Pierwsze wystąpienie
Manga

"An Interesting Team"

Seiyū
Anime

Daisuke Namikawa

Galeria

Tōru Oikawa (及川 徹, Oikawa Tōru) jest uczniem trzeciej klasy liceum Aobajōsai. Jest też kapitanem i rozgrywającym tamtejszej drużyny siatkarskiej, znanym ze swoich wysokich umiejętności.

WyglądEdytuj

Oikawa ma duże, brązowe oczy i włosy z zawiniętymi końcówkami. Obserwując mecz Karasuno z Shiratorizawą ma założone okulary, co może oznaczać, że zazwyczaj nosi szkła kontaktowe. Przez płeć przeciwną jest uważany za wyjątkowo atrakcyjnego, przez co zawsze otacza go wianuszek wielbicielek. Często śmieje się i uśmiecha, chociaż Iwaizumi uważa, że obie te rzeczy rzadko kiedy są naprawdę szczere. Ma dziwny zwyczaj pokazywania znaku pokoju, machania z lekceważeniem ręką, lub pokazywania języka i przymykania jednego oka.

Jest wysoki, jak na siatkarza przystało - ponad 180 cm. Podczas meczy nosi na prawym kolanie biały stabilizator. Na boisku ma na sobie standardowy strój liceum Aobajōsai z numerem jeden na plecach (wyjątkiem był sparing z liceum Karasuno, podczas którego na jego koszulce widniał numer 13). Nosi szare buty sportowe z niebieskimi wstawkami. Na co dzień widywany jest przeważnie w szkolnym mundurku, w którego skład wchodzą: brązowe spodnie w kratę, kremowa kamizelka, ciemno czerwony krawat, niebieska koszula i biała marynarka.

OsobowośćEdytuj

Oikawa jest wspaniałym, wszechstronnie utalentowanym graczem, który do siatkówki podchodzi bardzo poważnie. Sprawia wrażenie wesołego, ale w mgnieniu oka potrafi zmienić się w poważnego, skupionego chłopaka. Mimo, że sprawia wrażenie rozkosznego głupola, to tak naprawdę jest piekielnie inteligenty i przebiegły. Do tego stopnia, że jego własni koledzy z drużyny stwierdzili, że nie chcieliby się z nim przyjaźnić, ponieważ zaraz odkryłby ich słabe strony (na co Oikawa oburzył się, że niby dlaczego miałby to robić własnym przyjaciołom).

Od gimnazjum trzyma w sercu urazę do Kageyamy, którego kpiąco nazywa "Tobio-chan". Czuje się od niego gorszy od czasów ich wspólnej gry w Kitagawa Daiichi, kiedy to jego młodszy kolega został nazwany "genialnym rozgrywającym". Oikawa, stając twarzą w twarz z Kageyamą, często daje się ponieść emocjom, zachowuje się nierozważnie i dziecinnie.

Zawsze daje z siebie wszystko, co widać chociażby na treningach. Przed sparingiem z Karasuno nabawił się nawet kontuzji, właśnie ze względu na przepracowanie. Nawet jego koledzy z drużyny zwracają uwagę na jego rygorystyczne podejście do siatkówki. Ponadto Oikawa często ogląda mecze przeciwników, obserwuje i analizuje ich ruchy, wymyśla strategię i zastanawia się, jak ich pokonać. W poniedziałki jednak zawsze odpoczywa.

Jego inteligencja i poczucie gry są świetnie widocznie zwłaszcza wtedy, gdy w kilka minut udaje mu się rozgryźć przeciwnika.

HistoriaEdytuj

Nagroda najlepszego rozgrywającego

Oikawa przyjmuje nagrodę

Były uczeń gimnazjum Kitagawa Daiichi, w trzeciej klasie zdobył tytuł "Najlepszego Rozgrywającego w Prefekturze". Jeszcze jako szkolny kolega Kageyamy, o mało nie uderzył go po tym, gdy ten spytał, czy Oikawa nauczy go swoich serwów. Został jednak powstrzymany przez Hajime Iwaizumiego. Później czuł się winny, miał wyrzuty sumienia i nawet przeprosił młodszego kolegę.

Został obdarzony dużo większym potencjałem sportowym niż większość ludzi oraz ponadprzeciętnym zmysłem obserwacji. Mimo tego wciąż napotykał na przeszkody, których nie potrafił pokonać, tak jak na przykład uważana za najsilniejszą w prefekturze drużyna Akademii Shiratorizawa ze swoim niepokonanym asem, Ushijimą.

Podczas finałów ostatniego turnieju w gimnazjum, drużynie Oikawy po raz pierwszy udało się wygrać seta z Shiratorizawą. Właśnie po tym meczy otrzymał nagrodę najlepszego rozgrywającego.

FabułaEdytuj

Karasuno kontra AobajōsaiEdytuj

1. rundaEdytuj

2. rundaEdytuj

3. rundaEdytuj

FinałEdytuj

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                            
   5/5 Oikawa wykres
Skok
                                 ☆           ☆
   3/5
Wytrzymałość
                                            ☆
   4/5
Intelekt
                                            
   5/5
Technika
                                            
   5/5
Szybkość
                                            
   5/5

Ogólne: 27/30

Przeciwnicy najbardziej obawiają się jego potężnego serwu z wyskoku, który trenuje i doszlifowuje już od najmłodszych lat. Potrafi zachować spokój i trzeźwy umysł nawet podczas najtrudniejszych przepraw. Mimo tego, że nie jest uznawany za geniusza, z pewnością jest jednym z najlepszych i najbardziej szanowanych zawodników w prefekturze.

W przeciwieństwie do genialnej i całkowicie naturalnej techniki gry Kageyamy, talent Oikawy leży w jego ponadprzeciętnych uzdolnieniach sportowych, umiejętności wykorzystania siły całej drużyny, odnajdywaniu słabych punktów przeciwnika oraz ostrych i mocnych zagrywkach. Szybko zauważył, że zarówno Tsukishima jak i Hinata nie najlepiej radzą sobie przy odbiorze piłki, znalazł też sposób na przerażającą szybką, która była atutem przeciwnej drużyny. Wszytko to wymagało od niego lat praktyki i poświęceń, ze względu na jego podejście do siatkówki rzuciła go nawet dziewczyna. Jego umiejętności zostały zauważone nawet przez Ushijimę z Akademii Shiratorizawa, który stwierdził, że talentem Oikawy jest zdolność do wyciągania pełnego potencjału ze współgraczy.

Serwy z wyskokuEdytuj

Oikawa znany jest ze swojego potężnego serwu z wyskoku. Jako dziecko, oglądając mecz siatkówki, zauważył tą technikę serwowania u jednego z graczy. Stwierdził, że świetnie wygląda i on też chce się tego nauczyć, więc już od gimnazjum pracował nad doskonaleniem swoich serwisów. Serwuje z wielką dokładnością, często posyłając piłkę w stronę najsłabszych zawodników lub w miejsce, które pozwoli mu zdobyć asa serwisowego. Trudno jest odebrać jego piłki, jednak talent Nishinoyi jako libero, pozwolił mu się z nimi uporać. Wykonywanie serwów tak dokładnie wymaga ogromnego skupienia, dlatego też trener drużyny pozwala Oikawie swobodnie prosić o przerwy podczas gry, żeby ten mógł w spokoju odzyskać koncentracje, którą nietrudno stracić w ogniu walki.

Zmysł obserwacjiEdytuj

Zarówno w życiu jak i w grze Oikawa posiada świetny zmysł obserwacji otoczenia. Bez trudu potrafi odczytać ruchy i emocje innych ludzi. Właśnie dlatego prawie natychmiast udało mu się rozgryźć duet Hinata-Kageyama oraz znaki, jakimi się posługiwali podczas gry.

Naturalny talent rozgrywającegoEdytuj

Oikawa wystawia w taki sposób, żeby jego koledzy nie mieli problemów z przyjęciem piłki, a zaraz po skończonej akcji pyta, czy wszystko było w porządku i czy ma może coś poprawić. Właśnie dzięki temu potrafi wyciągnąć 100% potencjału z każdego z graczy.

RelacjeEdytuj

Hajime IwaizumiEdytuj

Iwaizumi, zwykle nazywany przez Oikawę "Iwa-chan", jest jego najlepszym przyjacielem z dzieciństwa i wicekapitanem ich obecnej drużyny. Wydają się być ze sobą bardzo zżyci, a Iwaizumi jest jedyną w drużynie osobą, która potrafi postawić Oikawę "do pionu". Na boisku wydają się być ze sobą idealnie zsynchronizowani. Mimo że czasami denerwują go zachowanie i wybryki Oikawy, to Iwaizumi martwi się i troszczy o przyjaciela, co można zauważyć podczas ich pobytu w gimnazjum, kiedy to Hajime napominał Tooru, by ten nie przemęczał się i podtrzymywał go na duchu, gdy ten był w dołku.

Po tym, gdy powstrzymał Oikawę przed uderzeniem Kageyamy i gdy ten wykrzyczał mu w twarz, że nie był w stanie wygrać z Shiratorizawą, Iwaizumi wściekł się, przyłożył mu z główki i nawrzeszczał na niego twierdząc, że jest zarozumiały i że nie wygra z Ushijimą sam, ponieważ drużyna siatkarska składa się z sześciu zawodników, dzięki czemu nawet "silni stają się jeszcze silniejsi".

Tobio KageyamaEdytuj

Kageyama jest młodszym kolegą Oikawy z gimnazjum. Często zauważyć można, jak bardzo kapitan Aobajousai nie cierpi "genialnego rozgrywającego". Często podkreśla, że "nienawidzi geniuszy", mając tu na myśli oczywiście Kageyamę i jego naturalny talent. Nie chce również niczego go uczyć twierdząc, że byłoby to kłopotliwe w przyszłości, kiedy zostaną rywalami i dodając zwykle jakąś kąśliwą, bardzo dziecinną uwagę. Mimo tego Oikawa często podkreśla, że nie może się nawet równać z Kageyamą jeśli chodzi o dokładność wystawy, co bardzo denerwuje Iwaizumi'ego.

Podczas jednego z gimnazjalnych meczy, Oikawa stracił cierpliwość i popełnił mnóstwo podstawowych błędów. Został zmieniony przez Kageyamę, który zaimponował wszystkim swoją grą. To sfrustrowało Tooru, który postanowił trenować jeszcze ciężej, choć złość mu przez to nie mijała, a wręcz przeciwnie - wściekał się coraz bardziej i bardziej. Podczas jednego z jego samotnych treningów, kiedy to po raz setny rozpamiętywał swoją porażkę z młodszym graczem, Kageyama zjawił się na sali i spytał, czy Oikawa nauczy go serwować. Ten zareagował bardzo agresywnie i prawie uderzył chłopaka. Później jednak przeprosił, najwyraźniej dręczony wyrzutami sumienia i poczuciem winy.

Mimo wszystko Kageyama nauczył się serwu z wyskoku dzięki obserwacji starszego kolegi. Od gimnazjum wierzył, że jeśli uda mu się prześcignąć Oikawę, to zostanie najlepszym rozgrywającym w prefekturze. Niechętnie podziwia Tooru, szanuje jego umiejętności i nie zwraca zbytniej uwagi na jego osobowość. Obecnie próbuje opanować serwy z wyskoku do perfekcji.

Podczas pierwszego oficjalnego meczy Karasuno z Aoba Jousai, oboje byli bardzo podekscytowani, co okazywali wzajemnymi zaczepkami. Oikawa bardzo lubi mieszać w głosie młodszemu koledze i wyprowadzać go z równowagi.

W późniejszym czasie Kageyama udaje się do Oikawy po poradę w sprawie Hinaty - ten bowiem chce zacząć atakować normalnie, nie zamykając oczu. Na początku Tooru nie chce mu pomóc, jednak w końcu ulega i stwierdza, że Kageyama powinien dać partnerowi szansę. Jeśli tego nie zrobi, to tak jakby znów cofnął się do czasów gimnazjum, kiedy to chciał grać sam i wszystko wiedział najlepiej. Dodatkowo Oikawa zaznacza, że to Hinata jest odpowiedzialny za atak, a nie Kageyama.

Ushijima WakatoshiEdytuj

Rywal Oikawy od czasów gimnazjum. Nigdy nie udało mu się przeciw niemu wygrać. Ma zwyczaj zwracać się do niego "Ushiwaka-chan", co w jego ustach brzmi nad wyraz pogardliwie. Ushijima jednak dostrzega talent rywala, podziwia go, nazywa świetnym graczem i stwierdza, że powinien był dołączyć do Shiratorizawy, ponieważ byłby świetny, nie ważne w jakim zespole i z kim by grał.

CytatyEdytuj

"...gdy "on" pojawia się na boisku, niski i niewykwalifikowany, nie mogę nic na to poradzić, ale jestem niespokojny. Mała bestia, której frustracja buduje się w strefie rozgrzewki."

— o Shōyō Hinacie

"Cieszę się, że grałem w tym samym zespole co Oikawa-san, gdy tam był!" Sprawię, że na końcu tak pomyślisz."

— do Kentarō Kyōtaniego

"Może szansa, żeby twój talent rozkwitł, nadarzy się właśnie dzisiaj. A może jutro, albo pojutrze, albo w przyszłym roku. Albo nawet jak będziesz miał trzydziestkę na karku. Nie wiem, jak to będzie, jeśli chodzi o ciało. Ale jeśli wmówisz sobie, że nie masz talentu, to na pewno nigdy nie będziesz go miał."

— Rozdział 146

"Wierzę w was wszystkich"

— do swojego zespołu tuż przed meczem z Karasuno, odcinek 19

"Zmiażdżę cię dzisiaj. Więc lepiej się przygotuj, Ushikawa-chan."

— do Ushijimy przed meczem, odcinek 25

"Nasze wszystkie treningi, całe doświadczenie i strategie zostały zmiażdżone przez brutalną siłę. Cóż, chyba taka właśnie jest droga do zwycięstwa. Ten, kto pozwoli piłce spać, przegrywa. I tyle."

— po przegranym meczu z Shiratorizawą, odcinek 25

CiekawostkiEdytuj

  • Ma bratanka o imieniu Takeru, którego nazwisko również brzmi "Oikawa".
  • W wolnym czasie uczy swojego bratanka i inne dzieciaki gry w siatkówkę w Lil Tykes Volleyball Classroom.
  • Zgodnie ze specjalną stroną 2. tomu:
    • Tōru lubi chleb mleczny.
    • Aktualne zmartwienie: został całkowicie zignorowany, gdy zawołał menedżerkę Karasuno (ale była po prostu niewątpliwie nieśmiała i to nie tak, że jej to naprawdę przeszkadzało lub coś).
  • Miał dziewczynę, która zerwała z nim, ponieważ był zbyt zajęty siatkówką.
  • Biała opaska na jego prawy kolanie nie jest ochraniaczem, ale stabilizatorem.
  • Kiedy Kageyama przyszedł poprosić go o pomoc, Oikawa zmusił swojego bratanka do zrobienia mu zdjęcia z kłaniającym mu się Tobio.
  • Jego znak zodiaku to rak.
  • Zajął 5. miejsce w pierwszym sondażu popularności, otrzymując 5050 głosów.
  • Urodziny Oikawy (20 lipca) wypadają tego samego dnia, którego urodziny miał Aleksander Wielki, nazywany również Wielkim Królem.
  • Po połączeniu imion Oikawy i Iwaizumiego (w kolejności "Hajime" i "Tōru") otrzymamy znak 徹 czyli "uporczywość" lub "nieustraszoność".
  • Znaczenie imienia
    • Tooru (徹) - Poruszać się wzdłuż
    • Oikawa (及川) - Zdobyć rzekę

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki