FANDOM

Stub2 Przepraszamy, ale ten artykuł to dopiero młody kruk.
Pomóż mu wzbić się w powietrze.
Tadashi Yamaguchi
Tadashi yamaguchi
Kanji

山口忠

Romaji

Yamaguchi Tadashi

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

15

Wzrost

179.5 cm

Waga

63.0 kg

Urodziny

10. listopada

Status profesjonalny
Zespół

Karasuno

Pozycja

Środkowy

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 5

Anime

Odcinek 3

Seiyū
Anime

Souma Saito

Galeria

Tadashi Yamaguchi (山口忠, Yamaguchi Tadashi) jest uczniem pierwszego roku i środkowym drużyny siatkówki w liceum Karasuno.

WyglądEdytuj

Tadashi należy do grupy najwyższych graczy Karasuno. Chłopak ma średniej długości, czarne włosy, u góry w odcieniu ciemnej zieleni. Na czubku głowy odstaje mu pasmo włosów, nazywane w mangach i anime "ahoge". Na nosie i polikach chłopak ma piegi, przez które w podstawówce był dręczony przez innych uczniów i nazywany "pryszczem". Jego oczy są duże i okrągłe, ale brązowe źrenice niewielkie. Yamaguchi nosi koszulkę z numerem 12.

OsobowośćEdytuj

Yamaguchi jest bardzo nieśmiałym chłopakiem, który najczęściej polega na innych osobach. Jest bardzo miłą osobą, choć ma tendencję do naśmiewania się z innych lub przyklaskiwaniu przy tym Tsukishimie. Jest pracowity i zdeterminowany, co zauważyć można po meczu z Liceum Aobajōsai, kiedy to postanowił trenować na własną rękę, żeby stać się silniejszym i użyteczniejszym dla drużyny. Dzięki kolegom z drużyny i Shimadzie zyskał więcej pewności siebie, co przyczyniło się do tego, że podczas obozu treningowego był w stanie zmierzyć się nawet z Tsukishimą.

HistoriaEdytuj

FabułaEdytuj

Klub piłki siatkowej liceum KarasunoEdytuj

Pierwszy raz mamy okazję zobaczyć Tadashi'ego, kiedy razem z Tsukishimą, na dzień przed sparingowym meczem pierwszoklasistów, spotykają Hinatę i Kageyamę. Kiedy Yamaguchi zauważył trenujących na zewnątrz kolegów, pierwszymi słowami które wypowiedział był: "Rany, t-shirty? Przecież jest zimno!".

Kiedy Kageyama spytał, jak wysoki jest Tsukishima, Yamaguchi od razu odpowiedział, za co został zganiony przez przyjaciela, którego od razu przeprosił. Przysłuchiwał się rozmowie Tsukki'ego z nowym znajomym i wyraźnie spanikował, kiedy ten chciał uderzyć Kei'a.

Chwilę później, kiedy Hinata złapał piłkę rzuconą przez Tsukishimę, Tadashi był wyraźnie zaskoczony. W drodze powrotnej do domu spytał przyjaciela, czy coś jest nie tak, na co ten odpowiedział, że tacy narwańcy jak Kageyama i Hinata tylko go irytują.

Mecz 3 na 3Edytuj

Yamaguchi trafił do drużyny z Daichim i Tsukkim. Podczas meczu zaserwował prosto w siatkę, ale szybko pozbierał się i wykonał akcję, po której zebrał pochwały od samego kapitana.

Karasuno kontra AobajousaiEdytuj

Razem z Tobio, Hinatą i Tsukishimą spotyka dwóch graczy Liceum Aobajōsai. Nie bierze udziału w meczu i bardzo smuci go fakt, że jest jedynym pierwszakiem, który nie miał okazji zagrać.

Zespół KarasunoEdytuj

Kontra Stowarzyszenie Sąsiedztwa KarasunoEdytuj

Karasuno kontra NekomaEdytuj

1. rundaEdytuj

2. rundaEdytuj

3. rundaEdytuj

FinałEdytuj

Trening w grupie Akademii FukurodaniEdytuj

Droga do TokioEdytuj

Akademia FukurodaniEdytuj

Ich odpowiednie ewolucjeEdytuj

Liceum ShinzenEdytuj

Eliminacje Turnieju WiosennegoEdytuj

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                 ☆           ☆
   3/5 Yamaguchi wykres
Skok
                                 ☆           ☆
   3/5
Wytrzymałość
                                 ☆           ☆
   3/5
Intelekt
                                            ☆
   4/5
Technika
                                            ☆
   4/5
Szybkość
                                 ☆           ☆
   3/5

Ogółem: 20/30

Szybująca zagrywkaEdytuj

Tuż na początku serii Tadashi postanowił sobie, że nauczy się serwów z wyskoku, w których to piłka opada w najmniej spodziewanym momencie, zaskakując tym samym przeciwnika. Chociaż trenował bardzo ciężko, to nie udało mu się zrobić użytku z tej techniki w meczu przeciwko Aobajōsai. Mimo wszystko wciąż dawał z siebie wszystko i coraz bardziej doskonalił zabójczy serw. Jego konsekwencja i samozaparcie doprowadziły do tego, że nawet Yū Nishinoya uznawany za jednego z najlepszych libero nie był w stanie odebrać jego piłki. Przyczynił się również do wygranej Karasuno podczas Turnieju Wiosennego.

RelacjeEdytuj

Kei TsukishimaEdytuj

Znają się od podstawówki, a dokładniej od momentu, w którym Tsukishima uratował chłopca przed znęcającymi się nad nim opryszkami, nazywając ich przy tym "żałosnymi". Sam Tadashi był pewien, że obelga tyczyła się również jego, jednak postanowił trzymać się z Tsukkim i któregoś dnia stać się "takim cool jak on".

Yamaguchi nazywa przyjaciela "Tsukkim", na co ten nie zdaje się zwracać zbytniej uwagi. Choć Tadashi wydaje się być wyjątkowo nieśmiałą osobą, to wszędzie towarzyszy Tsukishimie, razem z nim naśmiewa się z ludzi i zgadza się z każdym jego słowem. Zdaje się również nie zaważać momentów, w których Tsukishima jest dla niego niemiły, często nawet przeprasza za to, że zdenerwował chłopaka. Wydaje się podziwiać kolegę i troszczyć się o niego - można to zauważyć podczas meczy sparingowego Liceum Karasuno z Liceum Aobajōsai, kiedy to przeżywał każdą wymierzoną w przyjaciela piłkę, której ten nie potrafił odebrać, a gdy w końcu mu się to udało, to Tadashi rozpływał się w zachwycie. Często też przechwala się przyjacielem przed innymi ludźmi, choć sam Tsukishima całkowicie to ignoruje, lub karze mu się zamknąć. Mimo wszystko chłopcy najczęściej widywani są właśnie razem. Są nawet w tej samej klasie. Czas spędzony w Karasuno podzielił ich jednak jeśli chodzi o siatkówkę: podczas gdy Kei robił tylko to, co musiał, Yamaguchi dawał z siebie wszystko i trenował więcej niż pozostali, żeby być jeszcze lepszym.

Sytuacja skomplikowała się jeszcze bardziej podczas obozu treningowego w Tokio, kiedy to Tsukishima wciąz wzbraniał się przed daniem od siebie więcej niż powinien, ponieważ nie widział w tym sensu. Wtedy to Yamaguchi, którego rozwścieczyły te słowa, po raz pierwszy nakrzyczał na Tsukki'ego twierdząc, że powinien być dumny z tego co robi i nie poddawać się tak łatwo. Wtedy to Tsukishima nazwał go kimś "cool" i znów się do siebie zbliżyli.

Shōyō HinataEdytuj

Pomimo kiepskich początków, Hinata i Yamaguchi wydają się dobrze ze sobą dogadywać. Łączą ich przyjazne stosunki, a Tadashi bardzo często powstrzymuje narwanego kolegę przed wpakowaniem się w kłopoty.

Tobio KageyamaEdytuj

Kageyama na początku nie znosi Yamaguchi'ego i jego ślepego zapatrzenia w Tsukishimę, z biegiem czasu zmienia jednak zdanie i zaczyna szanować kolegę z drużyny.

CytatyEdytuj

"Linia... Poza tą linią jest zupełnie inny świat."

— przed wejściem na boisku w meczu przciwko Liceum Aobajōsai, odcinek 22

"Motywacja? Potrzebujesz czegoś więcej niż własna duma?"

— do Tsukishimy, rozdział 88

"Pokaż im, że ty też potrafisz walczyć!"

— przed próbą wykonania opadającej zagrywki, odcinek 23

CiekawostkiEdytuj

  • Zgodnie z kartą postaci z 2. tomu:
    • Uczy się razem z Keiem w klasie 1-4.
    • Lubi miękkie frytki.
    • Aktualne zmartwienie: kiedy myśli, że słodka dziewczyna chce z nim rozmawiać, ona chce tylko zapytać o Tsukkiego.
  • Klasa 4 to klasa przygotowująca do pójścia na studia, z czego wynika, że Tadashi musi być zdolnym uczniem.
  • Podczas jednej z audycji Radia Haikyuu!! Saitō Sōma, który użycza głosu Yamaguchi'emu został spytany, jaką osobą jest jego postać. Odpowiedział "Bardzo kocha Tsukki'ego!".
  • Seiyuu Yamaguchi'ego, Saitō Sōma podkładał również głos Dwunastce z anime "Zankyou no Terror". Numer koszulki Tadashi'ego to właśnie 12.
  • Ma urodziny tego samego dnia co Kenji Futakuchi.
  • Tadashi zajął 15. miejsce w pierwszym sondażu popularności z 1993 głosami.
  • Znaczenie imienia:
    • Tadashi (忠) - Lojalność
    • Yamaguchi (山口) - Górskie Przejśćie

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj