FANDOM

Tetsurō Kuroo
Tetsurou kuroo
Kanji

黒尾 鉄朗

Romaji

Kuroo Tetsurō

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Wzrost

187.7 cm

Waga

75.3 kg

Urodziny

17. listopada

Status profesjonalny
Zespół

Nekoma

Pozycja

Środkowy

Numer

1

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 25

Anime

Odcinek 11

Seiyū
Anime

Yuuichi Nakamura

Galeria

Tetsurō Kuroo (黒尾 鉄朗, Kuroo Tetsurō) jest uczniem trzeciego roku w liceum Nekoma, kapitanem i środkowym zespołu piłki siatkowej.

WyglądEdytuj

Kuroo jest szczupłym, drugim co do wysokości zawodnikiem w zespole. Ma czarne włosy, których prawa strona jest postawiona do góry, a ich część przykrywa prawe oko. Jego fryzura przypomina grzebień koguta. Numer koszulki jego stroju drużynowego to 1.

OsobowośćEdytuj

Tetsurō wydaje się być miłym chłopakiem, jednak czasem złośliwym, a także wspomniano, że bywa przebiegły. Od zawsze wspierał Kenmę, który zanadto przejmował się zdaniem innych. Zdarza się, że prawdziwe uczucia kryje pod przyjaznym uśmiechem, jak w przypadku powitania i pożegnania z Daichim, ale zdradzała ich tworząca się wokół nieprzyjemna aura.

HistoriaEdytuj

Kuroo i Kozume mieszkali niedaleko siebie, dlatego spędzali ze sobą sporo czasu. Tetsurō przychodził do Kenmy do domu i wychodzili, by grać w siatkówkę, a w gimnazjum namówił go na dołączenie do klubu piłki siatkowej.

W drugim roku liceum wspierał Kozume, który nie był pewny czy nadal chce należeć do klubu.

Pewnego razu telewizji oglądał mecz, podczas którego jeden z zawodników wykonywał osobisty atak różnicy czasowej. Postanowił go trenować razem z Kenmą i uczynić jednym z ich wspanialszych ataków.[1]

FabułaEdytuj

Karasuno kontra NekomaEdytuj

3 maja, razem z zespołem wchodzą na stację w Tokio, z której mają udać się do prefektury Miyagi.

Kuroo przerywa rozmowę Kenmy z Shōyō. Odchodząc razem z Kozume mówi mu, by nie chodził gdzie chce. Później, przed meczem z liceum Tsukinokizawa, mówi chłopakom, którzy rozmawiali o rozgrywającym jego zespołu, że jest on ich "kręgosłupem", "mózgiem" i "sercem".

Dwa dni później drużyna Nekoma staje naprzeciw drużyny Karasuno,[2] a Tetsurou wita się z Daichim. Na boisku przed meczem mówi: "Jesteśmy krwią organizmu. Przepływamy płynnie i cyrkulujemy tlen, więc "mózg" funkcjonuje normalnie". W trakcie meczu jest często widoczny w ataku, oraz gdy obserwuje Hinatę i Kageyamę. Później, po raz kolejny zmieniają się pozycje i Kuroo stoi pod siatką. Tobio ostrzega przed nim Shōyō, ponieważ uważa, że nie pokazał jeszcze na co naprawdę go stać. Tetsurō, po zdobytym przez Karasuno punkcie, mówi do Kenmy, że go odzyskają.[3] Kuroo jest jednym z trzech wabików, a Kozume podaje piłkę do Fukunagi, którą przypadkiem odbiera Hinata. Kolejną wystawioną przez Kenmę piłkę ścina Tetsurō, dzięki czemu zdobywają punkt.[4] Przy następnej okazji zmyla obrońców Karasuno używając osobistego ataku różnicy czasowej i w ten sposób zespół Nekoma zdobywa 20. punkt. Dzięki wspólnej walce wszystkich zawodników wygrali mecz.

Po grze, kapitanowie obu drużyn wzywają do zbiórki. W trakcie sprzątania boiska Kuroo zaczepia Tsukishimę, który obserwuje rozmawiających Hinatę i Inuokę. Mówi chłopakowi, że przypominałby bardziej licealistę, gdyby był chociaż trochę hałaśliwy. Przed budynkiem ściska dłoń Daichiego mówiąc, że następnym razem również nie przegrają. Oba zespoły żegnają się z zamiarem spotkania się na mistrzostwach międzylicealnych.

Trening w grupie Akademii FukurodaniEdytuj

Droga do TokioEdytuj

Chłopak pojawia się kilka razy, gdy w Karasuno rozmawiają o treningu z zespołem Nekoma. Kuroo chodzi po szkole z pozostałymi członkami klubu, oraz ucisza podekscytowanego Tekatorę.

Akademia FukurodaniEdytuj

Tetsurō razem z Nobuyukim witają przybyłych z drużyny Karasuno. Chłopak zastanawia się gdzie są ich brakujący gracze, co wyjaśnia mu Daichi. Zaprowadza wszystkich na salę gimnastyczną gdzie trwa rozgrzewka innych zespołów, po której ustalą kolejność rozgrywanych meczów. Kuroo informuje o zasadzie panującej wśród nich, która mówi, że przegrana drużyna wykonuje okrążenie padem. Widząc Hinatę i Kageyamę w drzwiach, chłopak stwierdza, że ich pojawienie się nieco go denerwuje.

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                 ☆           ☆
   3/5 Kuroo wykres
Skok
                      ☆           ☆           ☆
   2/5
Wytrzymałość
                                 ☆           ☆
   3/5
Intelekt
                                            ☆
   4/5
Technika
                                            ☆
   4/5
Szybkość
                                            ☆
   4/5

Kuroo jest środkowym co oznacza, że jego umiejętności są najbardziej rozwinięte na obronę oraz atak. Jego uderzenia są bardzo stabilne i szybkie.

Tetsurō jest bardzo elastyczny i szybki, dzięki czemu jest także dobry w odbieraniu piłki.

Opóźnienie atakuEdytuj

Ta technika polega na początkowym zmyleniu obrońców i późniejszym zaatakowaniu. Tetsurō zatrzymuje się w pozycji, która wskazuje na to, że chce wyskoczyć, jednak robi to dopiero, gdy obrońcy przeciwnej drużyny opadają, ponieważ zmyleni wyskoczyli zbyt wcześnie. Wyskakuje i ścina piłkę bez żadnych przeszkód.

RelacjeEdytuj

Kenma KozumeEdytuj

Tetsurō i Kenma znają się od dłuższego czasu, ponieważ mieszkali niedaleko siebie. Wspólnie wychodzili grać w piłkę siatkową i to dzięki Kuroo, Kozume dołączył z nim do klubu siatkówki. Trenowali razem również poza klubowymi treningami i opracowywali nowe techniki, podpatrzone przez Tetsurō z telewizji. Kenma zawsze może liczyć na wsparcie ze strony Kuroo, który bardzo ceni kolegę, także za umiejętności. W pierwszej klasie liceum Kozume miał dość tego, jak traktują ich trzecioklasiści i chciał odejść, ale Kuroo przekonał go, że jest ważną częścią zespołu i nie powinien tego robić.

Kōtarō BokutoEdytuj

Kuroo i Bokuto wydają się świetnie ze sobą dogadywać, często wspólnie strojąc żarty i robiąc wybryki. I choć Kuroo wydaje się być dużo rozsądniejszy niż Bokuto, to często mają wspólne poglądy na temat siatkówki i prawie zawsze włóczą się razem.

Kei TsukishimaEdytuj

Kuroo zmusił Tsukishime do blokowania jego zagrywek, dzięki czemu udało mu się sporo nauczyć chłopaka o bloku podczas trwania obozu treningowego w Tokio. Lubi żartować sobie z Tsukishimy i go drażnić, ale często daje mu też porady, jak ma grać.

CytatyEdytuj

Jesteśmy krwią organizmu. Przepływamy płynnie i cyrkulujemy tlen, więc "mózg" funkcjonuje normalnie.

— przed rozpoczęciem meczu

CiekawostkiEdytuj

  • W pierwszym sondażu popularności, z 4035 głosami, zajął szóste miejsce.
  • Uczy się w klasie 3-5.
  • Jego ulubioną potrawą jest Shioyaki (solona grillowana ryba).
  • Nie lubi zagłówków. [5]
  • Obecne zmartwienie: nie potrafi poradzić sobie ze swoimi włosami.
  • Jego znak zodiaku to skorpion.
  • Znaczenie imienia:
    • Tetsurō (鉄朗) - Żelazna radość
    • Kuroo (黒尾) - Czarny ogon

OdniesieniaEdytuj

  5. Oficjalna strona Haikyū!!

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki