FANDOM

Wakatoshi Ushijima
Ushijima wakatoshi anime
Kanji

牛島 若利

Romaji

Ushijima Wakatoshi

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Wzrost

189 cm.

Urodziny

13. sierpnia

Status profesjonalny
Zespół

Shiratorizawa

Pozycja

Atakujący

Numer

1

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 35

Galeria

Wakatoshi Ushijima (牛島 若利, Ushijima Wakatoshi) jest trzeciorocznym w Akademii Shiratorizawa i asem drużyny. Jest jednym z trzech graczy "godnych uwagi", według magazynu siatkarskiego, posiadającym przytłaczającą moc i poziom. W prefekturze Miyagi jest uznawany za asa nr 1[1] i należy do najlepszej 3-ki w kraju.[2] Został również japońskim reprezentantem młodzieżowej siatkówki światowej.

WyglądEdytuj

Wakatoshi jest bardzo wysokim i dobrze zbudowanym zawodnikiem. Jego włosy są krótkie, koloru zgniłej zieleni u góry i czarne u dołu. Ma krótką grzywkę, rozchodzącą się dwie strony, ale większą jej częścią zaczesaną w lewo. Jego oczy są brązowe, a spojrzenie przenikliwe. Chłopak ma wyraźnie zarysowaną szczękę. Na jego koszulce stroju drużynowego widnieje nr 1.

OsobowośćEdytuj

Chłopak wydaje się być zawsze opanowany i poważny. Swoje zdanie wyraża wprost i zdecydowanie. Jest bardzo arogancki i uważa, że w prefekturze nie ma drużyny, która jest w stanie pokonać jego szkołę, ponieważ nigdy nie słabną. Ktoś, kto nie potrafi się mu poświęcić, nie jest mile widziany w jego zespole.

HistoriaEdytuj

Ushijima, już jako uczeń sekcji gimnazjalnej Akademii Shiratorizawa, uważany był za najsilniejszego zawodnika w prefekturze. Nazywany był wtedy "herkulesowym" Wakatoshim Ushijimą. Jego drużyna rozegrała dwa mecze z gimnazjum Kitagawa Daīchi, z czego drugi, na 3-cim roku, przegrali.

FabułaEdytuj

Po treningu członkowie Karasuno czytają o nim artykuł w czasopiśmie, które przedstawia go jako najlepszego zawodnika prefektury Miyagi.[3]

W trakcie meczu z Ōgiminami Ushijima atakuje omijając obrońców i zdobywa kolejny punkt. Po tym jak zespół Shiratorizawa wygrywa mecz znaczną różnicą punktów, chłopak zostaje pokazany w telewizji.

FinałyEdytuj

Mecz finałowy eliminacji akademia Shiratorizawa gra z liceum Aobajōsai. Przed rozpoczęciem, Ushiwajima staje naprzeciw Oikawy, który mówi, że na pewno wygrają i zwraca się do niego "Ushiwaka". Chłopak odpowiada tylko, by ten nie nazywał go tak.

W trakcie meczu Wakatoshi pokazuje swoją siłę. Shiratorizawa wygrywają pierwszy i drugi set, który chłopak kończy silnym atakiem, przebijając się przez obronę Seijō. Schodząc z boiska przez chwilę spogląda na rywali.

Droga do TokioEdytuj

Ushijima biega, gdy na swojej drodze spotyka Hinatę i Kageyamę, którzy zaczynają o nim rozmawiać, nie wiedząc, że stoi za nimi.[4] Zastanawia się czy mają do niego jakąś sprawę i po chwili chce biec dalej, ale Tobio mówi skąd są i śmiało pyta, czy mogą zrobić rozpoznanie w jego szkole. Wakatoshi słyszał o nich i odpowiada, żeby robili co chcą, ponieważ nie ważne jak zdolni są, to Shiratorizawa nigdy nie słabnie.[5] Dodaje, że mogą za nim podążać do jego szkoły, jeżeli nadążą, bo inni, z którymi biega zostają w tyle. Chłopak dziwi się, że jego towarzysze dotrzymują mu kroku rozmawiając w tym samym czasie.

Hinata odbiera piłkę przed ushijimą

Hinata odbiera piłkę przed Ushijimą

Po dotarciu do szkoły gubi ich, ale po chwili spotykają się przed salą gimnastyczną. Po tym jak Kageyama się mu przedstawia i dodaje, że nie dostał się do szkoły Shiratorizawa, Ushijima nie dziwi się temu i mówi, że nie potrzebują kogoś, kto nie potrafi się poświęcić jemu, asowi.[6] Uważa, że do ich szkoły powinien dołączyć Oikawa, który jest doskonałym graczem potrafiącym wyciągnąć z zespołu maximum potencjału. Według niego Aobajōsai bez takiego zawodnika są słabi, jak jałowa ziemia. Po słowach Hinaty, który idąc za myślą Ushijimy, porównuje Karasuno do betonu, przeprasza ich dodając, że nie potrafi inaczej myśleć o przegranym zespole.

W stronę rozmawiających nagle zaczyna lecieć piłka, wybita przez trenujące drużyny. Wakatoshi wyskakuje, by ją złapać, gdy tuż przed nim robi to Shōyō.[7] Chłopak jest bardzo zaskoczony jego szybkością i śmiałymi słowami, że pokonają go i dostaną się na międzynarodowe. Ushijima milczy patrząc jak zawodnicy Karasuno odchodzą, będąc wyraźnie zadowolonym z tego, że ich poznał.[8]

Przed eliminacjami do turnieju wiosennego Wakastoshi trenuje przypominając sobie słowa Shōyō, który mówił o pokonaniu go.[9]

Eliminacje Turnieju WiosennegoEdytuj

II etapEdytuj

Spotkanie przed toaletą anime

Spotkanie przed toaletą

Ushijima wychodzi z toalety, gdy wpada na niego Hinata. Chłopak rozpoznaje zawodnika Karasuno i zauważa, że obok stoją także Oikawa i Iwaizumi. Wakatoshi życzy szczęścia graczom drużyny Seijō w ich "ostatnim turnieju", czym ich denerwuje. Chłopak daje do zrozumienia zebranym, że to Shiratorizawa zwycięży eliminacje. Po prowokacyjnym mierzeniu się wzrokiem z rywalami, odchodzi mówiąc, że oczekują wszystkich chętnych.[10]

1. rundaEdytuj
Shiratorizawa wygrywają pierwszą rundę z drużyną Nīgawa.[11]

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                            
   5/5 Ushijima wykres
Skok
                                            ☆
   4/5
Wytrzymałość
                                            
   5/5
Intelekt
                                 ☆           ☆
   3/5
Technika
                                 ☆           ☆
   3/5
Szybkość
                                 ☆           ☆
   3/5

Ogółem: 23/30

Atak ushijimy

Ushijima w meczu z Seijō

Wakatoshi jest uznawany za asa numer 1 w prefekturze Miyagi, który posiada przytłaczającą moc i poziom.[12] Świadczy to o tym, że musi być naprawdę zdolnym i silnym zawodnikiem.

W meczu finałowym eliminacji międzylicealnych prefektury, podczas meczu z zespołem Aobajōsai pokazał, że jego ataki są naprawdę szybkie i silne. Ushijima jest w stanie przebić się przez potrójną obronę, bez większych problemów.

CytatyEdytuj

Bez względu na to, jak zdolni możecie być, zobaczycie, że nigdy nie osłabniemy.

— do Kageyamy i Hinaty [13]

Ta szkoła nie potrzebuje rozgrywającego, który nie potrafi poświęcić siebie mi, asowi.

— do Tobio Kageyamy [14]

Oikawa jest rozgrywającym, który wyciąga maksimum potencjału z każdego zespołu, w którym jest. Jeżeli maksymalny potencjał zespołu jest niski, to wyniesie niewiele. Jednak jeżeli jest wysoki, to on sprawi, że będzie jeszcze wyższy. To jego talent.

— o Tōru Oikawie [15]

CiekawostkiEdytuj

Najlepsza trójka atakujących

Najlepsza trójka atakujących

  • Z karty postaci tomu:
    • Uczy się w klasie 3-3.
    • Ulubioną potrawą Wakatoshiego jest Hayashi raisu (gulasz wołowy z warzywami i ryżem)
    • Obecne zmartwienie: Brak.
  • Ushijima jest jedynym leworęcznym atakującym w serii i jednym z najlepszej trójki asów w Japonii.
  • Urodzimy ma tego samego dnia co Takanobu Aone.
  • Znaczenie imienia:
    • Wakatoshi (若利) - zaleta młodości,
    • Ushijima (牛島) - krowia wyspa.
  • W pierwszym sondażu popularności otrzymał 199 głosów, zajmując 38. miejsce. W drugim sondażu zajął już 25. miejsce z 1848 głosami.

OdniesieniaEdytuj

  10. Manga Haikyū!!: Rozdział 108, strony 12-13

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki