FANDOM

Yui Michimiya
Michimiya anime
Kanji

道宮 結

Romaji

Michimiya Yui

Status personalny
Płeć

Kobieta

Wiek

17

Wzrost

159.3 cm.

Waga

51 kg.

Urodziny

1. sierpnia

Status profesjonalny
Zespół

Karasuno

Pozycja

Przyjmujący

Numer

1

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 36

Anime

Odcinek 5

Seiyū
Anime

Asami Seto

Galeria

Yui Michimiya (道宮 結, Michimiya Yui) jest uczennicą w liceum Karasuno i byłym kapitanem żeńskiego klubu siatkówki.

WyglądEdytuj

Yui

Yui jest dziewczyną średniego wzrostu. Ma krótkie, brązowe włosy z grzywką zaczesaną w prawą stronę. Jej brązowe oczy są duże i okrągłe. Jako kapitan żeńskiego zespołu siatkówki, na koszulce stroju drużynowego, miała numer 1.

OsobowośćEdytuj

Michimiya jest przyjazną osobą i zazwyczaj mówi co myśli. Sprawia wrażenie bardzo silnej i jako kapitan nie daje po sobie poznać, że jest smutna z powodu przegranego meczu. W towarzystwie koleżanek zachowuje się odpowiedzialnie i wspiera innych, jednak gdy zostaje sama nie ukrywa już żalu.[1]

HistoriaEdytuj

Yui chodziła do tego samego gimnazjum co Daichi. Podczas jednego z treningów, chłopak powiedział jej, że nawet gdy nie ma pewności wygranej, a inni mówią, iż jest to niemożliwe, to kapitanowie nigdy nie mogą powiedzieć czegoś takiego.

FabułaEdytuj

Yui idzie do klasy Daichiego, by przekazać mu program spotkania klubów sportowych. Dziewczyna pyta o ich mecze towarzyskie, a chłopak o treningi klubu dziewcząt. Michimiya skarży się, że nikt nie przychodzi na poranne treningi, a ona ie potrafi być dla nich ostra. Uważa, że i tak nie mają szans na wygranie 1. rundy. Sawamura zwraca dziewczynie uwagę mówiąc, że jeżeli nie będzie podchodziła do meczów zamierzając zwyciężyć, to nigdy tego nie zrobi. Yui przypomina sobie, że w gimnazjum chłopak także powiedział jej coś takiego. Dziewczyna przeprasza za swoje słowa dodając, że przed turniejem jest zawsze zdenerwowana. Daichi radzi koleżance, by nie słuchała innych. Michimiya doprowadza się do porządku uderzając się w twarz, co zaskakuje Sawamurę. Dziękuje też chłopakowi, po czym się oddala.[2]

1. rundaEdytuj

Pierwwzy mecz dziewczyny z klubu Karasuno rozgrywają z zespołem Shiratizawa. Pomimo tego, że przegrywają już drugi set dużą różnicą punktów, to Yui nie poddaje się. Dziewczyna pociesza koleżankę, której nie udało się przyjąć piłki i mówi jej, że to jeszcze nie koniec.[3] Ostatecznie zawodniczki przegrywają.

Po meczu jedna z dziewcząt obwinia się za to, że nie potrafiła odbierać zagrywek. Yui tłumaczy, że przegrana nie była niczyją winą, po prostu przeciwnik był silniejszy. Michimiya zostaje wezwana przez nauczyciela i gdy wychodzi z szatni zaczyna płakać z powodu przegranego meczu. Myśli o tym, że mogłoby być inaczej gdyby więcej trenowała, jednak nadal cieszy się, że mogła zagrać.[4]

2. rundaEdytuj

W trakcie 2. rundy eliminacji, Yui z koleżankami pojawia się na trybunach sali gimnastycznej Sendai. Dziewczynę zaskakuje gra pierwszorocznych z klubu Karasuno chłopców, ale dziwi się, że Kōshi nie gra.[5] Zawodniczki obserwują cały mecz i Michimiya jest pod wrażeniem tego, że zespół wygrywa z "żelazną ścianą" Datekō.

Ich odpowiednie ewolucjeEdytuj

Michimiya siedzi w klasie, gdy przychodzi do niej Sawamura. Chłopak pyta ją o możliwość korzystania z 1-szej sali gimnastycznej, na której zazwyczaj trenuje klub piłki siatkowej dziewcząt. Yui odpowiada mu, że zapyta o to i zastanawia się czy coś się stało z 2-gą salą. Daichi tłumaczy jej, że potrzebują więcej miejsca, ponieważ niektóre osoby trenują osobno nowe rzeczy.[6]

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                            ☆
   4/5 Michimiya wykres
Skok
                                 ☆           ☆
   3/5
Wytrzymałość
                                            ☆
   4/5
Intelekt
                      ☆           ☆           ☆
   2/5
Technika
                      ☆           ☆           ☆
   2/5
Szybkość
                                            ☆
   4/5

Yui grała na pozycji przyjmującej. Dziewczyna ma bardzo silną wolę walki i walczy o każdą piłkę. Stara się, by ta nie upadła nie boisko umiejętnie wprowadzając ją do gry.[7]

RelacjeEdytuj

Daichi SawamuraEdytuj

Daichi jest kolegą Yui z gimnazjum. Już w tamtym czasie doradzał jej jak kapitan kapitanowi i robi to nadal w liceum. Dziewczyna dokładnie pamięta jego słowa, dzięki którym odzyskuje wolę walki w trakcie meczu. Rozmowa z chłopakiem podnosi ją na duchu.

Przed meczem z Shiratorizawą dała mu talizman na szczęście, niezwykle się przy tym rumieniąc. Jej koleżanka Mao Aihara pochwaliła ją, ze dała radę to zrobić, widocznie wiedziąc jak trudne musiało to być dla Yui.

Daichi wydaje się nie zwracać na nią uwagi.

CiekawostkiEdytuj

  • Dziewczyna debiutuje w anime dużo wcześniej niż w mandze.
  • Jest uczennicą klasy 3-1.
  • Jej znakiem wodnym jest Lew
  • Yui, Daichi i Hayato uczęszczali do tego samego gimnazjum
  • Jej ulubioną potrawą jest Natto z ryżem

OdniesieniaEdytuj

  1. Manga Haikyū!!: Rozdział 40, strony 11-12

NawigacjaEdytuj